گفتگوی اختصاصی باشگاه خبرنگاران با "محمد گلریز" به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره)؛

"دریغا" از فقدان امام خمینی(ره)/ اثری که یک روزه تولید شد

قطعه ماندگار "دریغا" که به مناسبت درگذشت امام خمینی(ره) تولید شد، در یک روز تهیه، تنظیم و در نهایت تولید شد.

"محمد گلریز" (خواننده موسیقی اصیل کشورمان) در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران، گفت: در سال 68، هنگامی که امام خمینی(ره) کسالت داشت و همه برای شفای او دعا می کردند، من هم یکی از شهروندانی بودم که برای شفای امام دعا می کردم.
وی اظهار داشت: همه مردم ایران، از همه قشری، نگران حال امام خمینی(ره) بودند و این نگرانی در قالب غم، در چهره همگان نمایان شده بود.

*روح امام خمینی(ره) به ملکوت اعلی پیوست
وی تصریح کرد: روز 14 خرداد سال 68 که به سمت محل کارم در حرکت بودم، تجمع تعدادی از دانشجویان را مشاهده کردم که با جستجوی بیشتر و قرار گرفتن در کنار جمع آنها، صدای حیاتی گوینده اخبار را شنیدم که اعلام کرد: روح حضرت امام خمینی(ره) به ملکوت اعلای پیوست.
وی افزود: در خیابان که بودم، شاهد حالت بهت و حیرت همگان بودم و حالت حزن و غم و اندوه پیدا کرده بودند.

*"دریغا" از فقدان امام خمینی(ره)
"گلریز" با اشاره به سرود "دریغا" که در فقدان امام خمینی(ره) خوانده شد، گفت: با توجه به حالت اندوهی که پس از رحلت امام ایجاد شده بود، از خدا خواستم تا به من کمک کند، اثری را بخوانم که بیانگر حزن و اندوه مردم باشد.
وی اظهار داشت: آهنگسازی "دریغا" را "محمدعلی شکوهی" و ترانه سرایی "حمید سبزواری" بر عهده داشت و من نیز سعی کردم با صدای غم انگیز خودم این اثر را بخوانم.
وی افزود: این آهنگ، ساعت 23 به صدا و سیما تحویل داده شد و تعجب همگان را از اینکه چگونه اثری در طول یک روز تولید شده بود را برانگیخت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.