تبریز/

تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سهلان به نخستین بندر خشکی ایران

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سهلان ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به نخستین بندر خشکی ایران را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، رحمانی افزود: قرار گرفتن این منطقه ویژه اقتصادی در نزدیکی تبریز، همجواری با خطوط آهن، فرودگاه بین‌المللی تبریز و جاده ترانزیتی قابلیت این منطقه را برای تبدیل شدن به یک بندر صادراتی افزایش می‌دهد.

وی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سهلان تاکید کرد و افزود: وجود نزدیک به 50 هزار متر مربع انبار مسقف محصور، انبارهای ویژه کالاهای آتش‌زا، 590 هزار مترمربع محوطه بارانداز و امکانات موجود در این منطقه ظرفیت‌هایی است که باید به نحو احسن از آنها استفاده کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سهلان که در دست مطالعه است باید تسریع شده و با دیدی باز و آینده‌نگر مطالعه شود، چرا که این منطقه قابلیت‌های کم نظیری در توسعه اقتصادی و تولیدی دارد.

رحمانی اضافه کرد: تبدیل شدن سهلان به منطقه ویژه اقتصادی باید از هر لحاظ نمود پیدا کند و جامعه نیز از ثمرات آن بهره‌مند شود وگرنه اکتفا کردن به تغییر نام این منطقه اهمیت چندانی ندارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی سهلان در کنار ظرفیت‌های موجود از جمله شهر صنعتی بعثت و شهرک سرمایه‌گذاری خارجی یکی از محورهای توسعه آذربایجان‌شرقی است و باید این ظرفیت‌ها را شکوفا کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: این مجموعه عظیم که سابقه 45 ساله در انبارداری و توزیع کالای شمال‌غرب را دارد بتواند با استفاده از عنوان منطقه ویژه اقتصادی تحولی عظیم در اقتصاد منطقه ایجاد کند./س

برچسب ها: نخستین ، بندر ، خشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.