معاون دارویی سازمان غذا و دارو خبر داد:

مشکل کمبود داروي بي حسي دندانپزشكي حل شد/ توزیع دارو از امروز

لیدوکائین به دلیل عدم تامین مواد اولیه در کشور کمبود پیدا کرده بود که با تامین مواد اولیه تولید کننده این دارو تولید آن را دوباره شروع کرده است و از امروز این دارو وارد چرخه توزیع می شود.

دکتر شمسعلی رضازاده، معاون دارویی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص کمبود داروی بی حسی دندانپزشکی ( لیدوکائین ) گفت: حدود یک ماهی تنها تولید کننده این دارو که دارو پخش است نتوانسته بود ماده اولیه این دارو را تامین کند و به همین خاطر مشکل کمبود این دارو در برخی از استانهای کشور همچون گیلان و سنقر ایجاد شده است .

وی با بیان اینکه این مشکل با تامین مواد اولیه حل شده است افزود : از امروز توزیع لیدوکائین به داروخانه ها آغاز می شود و مشکلات کمبود آن برطرف می شود.

 رضازاده با تاکید بر اینکه این شرکت تمام نیاز کشور به لیدوکائین را برطرف میکند عنوان کرد : حدود 10تا 15درصد داروی بی حس کننده دندانپزشکی با مارکهای مختلف نیز وارد کشور می شود ولی عمده مصرف دندانپزشکان از این لیدوکائین تولید داخل است، باید توجه داشت برای قطع واردات داروهای بی حسی دندانپزشکی تنها شرکت تولیدکننده این دارو طی چهار ماه آینده یک خط جدیدی برای تولید لیدو کائین به چرخه تولید اضافه می کند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار