اجمالی/ "حدادعادل" در گفتگوی ویژه خبری:

شعار من اساس انقلاب است/ ثبات مدیریت از اصول بنده در اداره کشور است/ معاونت تولید و اشتغال را در دولت ایجاد می‌کنم + صوت

"حدادعادل" كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در گفتگوي ويژه خبري شبكه دو به تشريح برنامه‌‌هاي انتخاباتي خود پرداخت.

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛  "غلامعلي حدادعادل" وارد استودیوی گفتگوی ویژه خبری شدکاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ساعت 22: 22  وارد استودیوی گفتگوی ویژه خبری شد.


بر اساس این گزارش؛ "غلامعلي حدادعادل" وارد استودیوی گفتگوی ویژه خبری شد در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح برنامه های خود می‌پردازد.

این برنامه راس ساعت 22 و 45 دقیقه از شبکه دو سیما بر روی آنتن رفت.

مهمترین محور سخنان وی به شرح زیر است:

** انتخابات تجلی بارز حق ملت برای اداره کشور است و مردم انتظار دارند و شان آنان این است که کشور در جایگاه خود قرار گیرد و مردم در پی کسی هستند که درد آنان را بشناسند و می خواهند فردی صادق اداره دستگاه مجریه را بر عهده بگیرد و آنان حق دارند در پی کسی باشند که عدالت داشته باشد و همکاران آنان پاکدست باشند و من با چنین دردی پا به عرصه گذاشتم.

** من به نوعی فرزند انقلاب هستم چراکه زمانیکه امام راحل این نهضت را آغاز کرد من سال آخر دبیرستان بودم.

**دولت خودم را دولت "تقوا و تدبیر" نامیدم  که راه نجات است و شعار خود را از منابع دینی و قرآنی گرفتم و شعار من اساس انقلاب است.

** اگر تقوا بود شاهد اختلاس سه هزار میلیاردی و سوءاستفاده از بانک ها نبودیم.

** توجه به ثبات مدیریت یکی از اصول بنده برای اداره کشور است.

** باید با عقلانیت اعتماد مردم به حکومت را بازگردانیم. بنده در صورت حضور در دولت پروژه ای را برای تبلیغات خود افتتاح نمی‌کنم و دولت باید به وقت خود اهمیت بدهد.

** من به استفاده از صاحب نطران تاکید دارم. دولت من باید به تورم و بیکاری توجه و آن را برطرف کند؛ تورم بیماری است که به جان کشور و ملت و باید قیمت ها کشوری باشد نه بین المللی.

** بنده برای بهبود شرایط دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت دارم و در ابتدا باید در بازار ثبات ایجاد شده و قیمت‌ها را کاهش دهیم.

** بنده اجازه نخواهم داد دولت برای کسری خود پول تولید کند و با ایجاد نقدینگی سبب تورم شود.

** پایین ترین نرخ تورم در سال 84 بود.

** حماسه اقتصادی در قدم اول مستلزم تثبیت قیمت ارز و بازگشت آرامش و ثبات به بازار است که باید تقاضا و عرضه ارز را کنترل و مدیریت کرده و انضباط مالی بر دولت حاکم کنیم و سودجویان راهی به دولت نداشته باشند. باید بن بست های اقتصادی را باز کنیم لذا دولت منضبط هدف من است.

** باید از واردات کالاهای لوکس جلوگیری کنیم لذا بنده بر دولت خودم بر تولید ملی تاکید می‌کنم و ملت را به خرید کالای ایرانی تشویق می‌کنم تا تقاضای ارز کنترل شود.

** من در هنگام سفرهای خارجی بازرگانان و تولیدکنندگان را با خود همراه می‌کنم و خام فروشی نفت را کاهش می‌دهم. دولت من بر صادرات غیرنفتی تاکید می‌کند و به کشاورزان قول می‌دهم که محصولات آنان را صادر کنیم.

**کمیسیون اصل  44 قانون اساسی در مجلس را من پایه گذاری کردم. من با اجرای قانون اصل 44 اوضاع اقتصادی را بهبود بخشیده و تورم را کنترل می‌کنم و در ابتدای اجرای این امر آزادسازی می‌کنم تا مردم برای ایجاد فعالیت‌های اقتصادی محدودیت نداشته باشند.

** نظام بانکی کشور باید اصلاح شود و بانک‌ها در مقطع کنونی بر موج تورم سوار می‌شوند. در سال گذشته سود بانک‌ها از فعالیت‌های اقتصادی و ... 100 درصد بوده درحالیکه سود مردم تنها 20 درصد بوده است.

** معاونت تولید و اشتغال را در دولت ایجاد می‌کنم تا بر امور نظارت داشته باشند و امور را مدیریت کنند.

** من در دوران ریاستم بر قوه مققنه در هنگام برخورد با حقوق ملت استقامت می‌کردم اما در هنگام تضییع حقوق خودم سکوت می‌کردم و به لطف الهی کارنامه قابل قبولی دارم.

** در صورت حضورم در قوه مجریه با مجلس تعامل و همدلی خواهم داشت و با دلم با آن همراه می‌شوم و به این دلیل که تجربه رفتار دولت و مجلس را دارم؛ در برخوردم با مجلس علاوه بر رعایت قانون دلی عمل می‌کنم.

** تکلیف ما در سیاست خارجی کاملا مشخص است و هر دولتی که خواستار ایجاد رابطه با ماست باید به استقلال ما احترام بگذارد.

** ما نه ظلم می‌کنم و نه ظلم می‌پذیریم. قدرت دیپلماسی ما در صداقت، منطق و عدالت خواهی ما است و این قدرت نرم ما محسوب می‌شود. و ما با رعایت اصولمان حاضر به مذاکره هستیم مشروط بر اینکه به ما احترام گذاشته و بدانند ما کشور و ملتی مستقل هستیم.

** ملت ما عزت خود را به خاطر فشارهای اقتصادی کنار نمی‌گذارند و ما می‌توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

** من معتقدم برای هر تغییری باید از آموزش و پرورش آغاز کرد و من برای آموزش مدیران کشور برنامه دارم و باید آموزش فرزندانمان در راهنمایی و دبیرستان بر اساس مسائل معیشتی است.

** من به جوانان قول می‌دهم نهضت ازدواج آسان را ایجاد کنم.

**من وقتی رئیس قوه بودم هر دو هفته یکبار خبرنگاران با من مصاحبه مطبوعاتی داشتند و با تمامی دیدگاه‌ها از من سوال می‌کردند.

** من در دولتم ماهی یکبار به خبرنگاران پاسخگو خواهم بود و هرماه گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه می‌دهم.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار