سكوهاي كنترل ترافيك دريايي(VTS) در آبراه خورموسي بازسازي شد

سكوهاي كنترل ترافيك دريايي(VTS) در آبراه خور موسي به منظور ارتقاي امنيت دريانوردان و استمرار سرويس دهي ايمن به كشتي هاي ورودي به مجتمع بندري امام خميني(ره) تعمير و بازسازي شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان ،معاون مهندسي و عمران اين اداره كل با اشاره به انجام اين تعميرات بازسازي با هزينه اي افزون بر 1 ميليارد و 550 ميليون ريال اظهار داشت : به منظور رفع آسيب ديدگي فندرهاي قديمي و پلكان ها، بهسازي و ارتقاء ايمني پهلودهي شناورهاي راهنمابر و ايمني تردد نفرات هنگام تردد به سكوها ، عمليات بازسازي سكوهاي دريايي انجام شد .

مسعود قاسميان سهولت پهلودهي شناورها و ايمن سازي آن ،ايجاد شرايط ايمن براي تردد نفرات در سكوها با تعويض و تقويت پلكان ها ، كاهش اثر ضربه به شناور و سكوهاي VTS هنگام پهلودهي به واسطه ي افزايش قواي ضربه گيرها و در نهايت امكان پهلوگيري در شرايط نامساعد جوي و اضطراري به لحاظ افزايش سطح اتكاي ايمن را از جمله مزاياي اجراي اين پروژه عنوان كرد .
وي با اشاره به شرايط خاص عمليات عمراني در دريا اظهار داشت : طي مراحل اجراي اين پروژه عمراني از دو فروند شناور تبوك و مهر به منظور تسريع در روند اجرا استفاده شد .

مجتمع بندري امام خميني(ره) از طريق آبراه خور موسي به شمال خليج فارس وصل مي شود و سالانه بيش از هزار فروند كشتي در اين مسير تردد مي كنند كه عمليات راهنمايي و هدايت كشتي ها و شناورها از طريق ارتباطات راديويي و تجهيزات مستقر در اين سكوها برقرار مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سکو ، ترافیک ، دریایی ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار