مشهد/

مردم فتنه فتنه گران را از یاد نبرده اند

امام جمعه مشهد با دو تشکر از رسانه ملی و عدم اسراف نامزدها در تبلیغ، سه تذکر مهم به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: مردم ایران در عرصه امتحان انتخاب قرار دارند.

وی با اشاره به 18 ماه رجب، ابراز کرد: در این روز حادثه ای در زندگانی پیامبر اکرم(ص) رخ داد که در ظاهر حادثه بود اما یک نکته الگویی و اسوه ای بود که در سیره رسول الله(ص) به ثبت رسید.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) امام حسین(ع) را انتخاب کردند زیرا اسلام بیشترین بهره مندی را می تواند از آن داشته باشد و ایشان حیات اسلام و موجب بقای دین بودند.

وی خاطر نشان کرد: شما مردم اکنون در عرصه انتخاب قرار گرفته‌اید، مانند پیامبر(ص) و بر اساس الگوی ایشان فردی را انتخاب کنید که اسلام بتواند بیشترین بهره را از او ببرد.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه باید به کسی رأی دهید که اسلام بیشترین بهره مندی را از او داشته باشد، گفت: از این هشت نفر می‌توان شناخت که کدام یک بیشتر به دین بهره می‌رساند.

وی تصریح کرد: با برنامه مدبرانه‌ای که رسانه ملی ترتیب داده است چهره نامزده‌ها به خوبی مشخص می شود و نتیجه کار آنها معلوم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید از رسانه ملی به خاطر پیاده کردن این برنامه‌ها تشکر کرد چون باعث می‌شود مردم از اقصی نقاط کشور با نامزدها آشنا شوند و با بصیرت انتخاب کنند و جلوی هزینه های زیاد تبلیغات گرفته شود.

وی با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری در انتخابات امسال بلوغ سیاسی خود را نشان دادند، عنوان کرد: حرکات ضد ارزشی که سال 84 از سوی نامزدها به شکل کارناوال‌کشی خیابانی انجام شد در امسال انجام نشد و امیدواریم این حرکت ارزشمند آنها ادامه داشته باشد.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: نامزدهای ریاست جمهوری توجه داشته باشند که اگر می‌خواهند عرضه و توانایی خود را نشان دهند لازم نیست نسبت به وضع کشور سیاه‌نمایی کنند و از فقر و بیچارگی مردم در رسانه ملی که میلیون‌ها نفر در داخل و خارج در حال نظاره هستند بیان کنید و آبروی نظام را در دنیا ببرید، این کار درست نیست و مردم آن را نمی پسندند.

وی خاطر نشان کرد: درست است که در کشور مشکلات وجود دارد اما واقعیت‌های کشور را در دوران این دولت نیز باید دید، در این دولت تعداد زیادی مسکن ساخته شد و تعداد زیادی از مردم خانه‌دار شدند.

امام جمعه مشهد خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری، گفت: به مردم وعده ندهید زیرا مردم از شما شناخت کامل دارند، این که می‌گویید مشکلات مردم و تورم را مهار می‌کنید این وعده است، اینکه چگونه این کار را انجام می‌دهید برای مردم مهم است.

وی تصریح کرد: کارهای کشور مبانی دارد که نمی‌توان آن را برهم زد، مثلا برنامه پنجم توسعه که باید مد نظر رئیس جمهور بعدی قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند ما 30 میلیارد دلاری را که در برخی کشورها داریم وارد کشور می‌کنیم، باید بدانیم در شرایط فعلی زمانی این کار ممکن است که دست در دست آمریکا بگذاریم و مردمی که برای انقلاب خون داده اند، هرگز این را نمی پذیرند.

وی با انتقاد از برخی نامزدها که در رسانه ملی از فتنه گران تمجید می کنند، بیان کرد: فراموش نکنید چهار سال قبل در این کشور فتنه شد و این مردم فتنه‌ و فتنه‌گران را به خوبی در یاد دارند، شما نباید برای این که رای ضد انقلاب را جمع کنید از این فتنه‌گران تعریف کنید.

عضو شورای برنامه ریزی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان یادآور شد: خوب یادمان است که در آن زمان همین فتنه‌گران دست در دست مزدوران خارجی داشتند و به جای جمهوری اسلامی جمهوری ایرانی را فریاد زدند.

 

برچسب ها: مردم ، فتنه ، فتنه گران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.