کار سازه ای پانورامای بیت المقدس به اتمام رسید

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران از بهره برداری پانورامای بیت المقدس تا شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: هم اکنون کار ساختمانی و بخش سازه ای آن به اتمام رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، علی اصغر مونسان  با بیان این مطلب اظهار کرد: کار در بخش های مفهومی پانورامای بیت المقدس نیز در حال انجام است که تا دو ماه آینده به طور قطع به اتمام می رسد.
 
مونسان تصریح کرد: برای بهره برداری از پانورامای دفاع مقدس در بخش منابع مالی با توجه به تحریم ها با مشکلاتی رو به رو بودیم که به همین دلایل بهره برداری از این پروژه کمی با تاخیر به انجام می رسد اما در هر حال به طور قطع این پروژه تا شهریور ماه امسال به بهره برداری کامل می رسد.
 
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران در خصوص ساخت پانورامای بیت المقدس خاطرنشان کرد: اساس این فضاها قطاعی از نیم کره است که روی آن تصاویر با توالی درست نقش می بندند و مخاطب در مرکز این نیم کره قرار می گیرد و با موضوع آشنا می شود، افکت های نوری و صوتی نیز به این موضوع کمک می کنند.
 
وی اضافه کرد: در این راستا زمینی به مساحت 3600 مترمربع در ضلع جنوب شرقی زمین پروژه باغ موزه دفاع مقدس به این موضوع اختصاص یافته است . مساحت نقاشی مورد نظر بالغ بر 1700 مترمربع است که پس از ارائه اولیه با ابزار رایانه ای روی فضای جغرافیایی محل مزبور انتقال یافته و در قطعات مناسب با همپوشانی از قبل تعیین شده باز تولید می شود.
 
مونسان ادامه داد: این ساختمان در دو طبقه و ورودی های آن بر اساس طرح های مورد استفاده در عملیات«بیت المقدس» طراحی شده است.در مرحله پایانی، پرینت نقاشی روی دیواره  پانوراما انتقال می یابد و با کمک تجهیزات ویژه صوتی و تصویری، تأثیر آن در بخش های مورد نظر بیشتر می شود.
 
وی با بیان اینکه حماسه دفاع مقدس با نام خرمشهر، مقاومت و آزادی آن پیوند یافته است و خرمشهر فقط یک شهر نیست که مردمانش با دستان خالی 34 روز در برابر سربازان تا دندان مسلح بعثی ایستادند بلکه خاطره ای است زنده از استواری ، پایداری و استقامت برای دفاع از اسلام، ایران و انقلاب اسلامی، گفت:عملیات بیت المقدس راز همدلی و همکاری همه نیروهای نظامی را در دل دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در باغ موزه دفاع مقدس نیز توجه ویژه ای به این مقطع زمانی و مکانی 8 سال حماسه شده است، تصریح کرد: با وجود این، تأکید بیشتر بر روی این نقطه عطف تاریخ جنگ لازم بود تا اقدام دیگری برای هر چه بیشتر قرار گرفتن مردم در فضای آن روزها صورت گیرد.
 
میر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران اظهار کرد: پانورامای بیت المقدس در واقع همین قدم ضروری محسوب می شود. دو موضوع دوران مقاومت وعملیات بیت المقدس به صورت شاخص در پیش چشم مخاطبان خواهد آمد. مخاطب در جایی خود را در میان اهالی شهر می بیند که کوی به کوی و خانه به خانه  از شهرشان دفاع می کنند، «جهان آرا » را می بیند که در مسجد خرمشهر در حال آماده سازی نیروها برای دفاع از گوشه دیگر شهر است، مسجد جامع را می بیند که نقش راستین و حقیقی این مرکز عبادی را در دوران معاصر به خوبی ایفاء می کند و در سوی دیگر، خود را در قرارگاه فرماندهان کربلا، نصر، فتح می بیند با برنامه حمله آشنا می شود و در نهایت شاهد فتح خرمشهر خواهد بود. /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار