2.3 تحقیقات مترو در دوره هفت ساله انجام شده است ؛

جایزه بهره برداری 1404 برای چهارمین بار از آن شرکت بهره برداری مترو تهران شد

قائم مقام شرکت بهره برداری مترو تهران از صرفه جویی 1 دلاری هر سفر مترو و دریافت چهارمین جایزه بهره برداری 1404خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ابابافی در نشست خبری چهارمین دوره جایزه بهره‌وری 1404 گفت: روزانه 2میلیون و 200 نفر مسافر توسط مترو در تهران جا به جا می شود که در سال 91 بالغ بر 600 میلیون نفر توسط مترو ارائه شده که 350 میلیون کیلووات ساعت انرژی در این خصوص مصرف شده است که با تقسیم بر تعداد سفرها در ازای هر سفر نیم کیلووات انرژی مصرف شده است.

وی تصریح کرد: مترو سیستم حمل و نقلی است که در کنار سیستم های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و مینی بوس فعالیت می کند و هر سیستم حمل و نقلی نیاز به رانش دارد.

سیستم رانش در اتوموبیل و خودروها و در کل سیستم جاده ای نیازمند موتورهای درونی است که سوخت مصرف می کنند.

وی گفت: در مترو سیستم رانش به صورت الکتریکی بوده و ممکن است در سیستم های دیگر دغدغه سوخت و آلاینده ها باشد اما در مترو ما موضوعی به نام آلودگی هوا نداریم که این مساله بسیار مهم است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث انرژی اثر یک لیتر بنزین و حتی یک متر مکعب گاز دارای آلایندگی است و اگر به سفرهای ایجاد شده توسط مترو نگاه کنیم می بینیم که در این خصوص دو میلیارد لیتر سوخت مصرف نشده و در حدود نیم دلار صرفه جویی سوبسید سوخت برای هر مسافر انجام شده است.

وی در ادامه افزود: در خصوص صرفه جویی فقط بحث مصرف سوخت نیست و این که مسافران را می توانیم بدون ایجاد هیچ آلودگی  جا به جا کنیم همین امر می تواند موجب شود تا در معرض آلاینده ها قرار نگیرند و بیماری های حاصل از آلایندگی و هزینه درمان هم در دست صرفه جویی قرار می گیرد و در کل به ازای هر مسافر یک دلار از سمت جا به جایی مسافر به نفع دولت و مردم کمتر هزینه شده است.

ابابافی خاطر نشان کرد: در دوره هفت ساله دوم هم توسعه مترو و همچنین خدمات مترو صورت گرفته که در حدود هزار و پنجاه ایستگاه مترو به بهره برداری رسیده و 2.3 از تحقیقات مترو در دوره 7 ساله دوم شکل گرفته است از این بابت شورای بهره وری شرکت مترو را مورد تشویق با جایزه بهره برداری 1404 قرار داده است./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار