"آنتوني کوردسمن" و "برايان گلد" در مقاله اي تحت عنوان "توزان قواي نظامي در منطقه: ابعاد موشکي و هسته اي" که توسط مرکز "مطالعات استراتژيک و بين الملل" منتشر شده است به پيشرفت هاي چشمگير کشورمان در عرصه دفاعي و نظامي اذعان مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز مطالعات استراتژيک و بين الملل ؛ نويسندگان مقاله در ادامه با اذعان به قدرت هسته اي و موشکي کشورمان در منطقه مي افزايد " ايران از نظر پيشرفت در فناوري هاي هسته اي و موشکي به حدي رسيده است که در منطقه با آمريکايي ها در حال رقابت است. ايران توانايي بالايي در ساخت موشک هاي دوربرد و موشک هاي غير هسته اي دارد. در نتيجه موشک هاي ايران مي توانند تهديدي براي منافع آمريکا در منطقه باشند. در صورت هرگونه تجاوز احتمالي عليه ايران موشک هاي ايراني مي توانند هر نقطه اي را در خليج فارس هدف حملات خود قرار دهد.ايران با موفقيت تعداد موشک ها و برد و مسافت آنها را افزايش داده است." 

نويسندگان مقاله در ادامه با اشاره به قدرت منطقه اي ايران و نقش کشورمان در معادلات منطقه اي مي افزايد "در سطحي ديگر نيز تاثيرگذاري و اعمال کنترل در مناطق مختلف خاورميانه نيز موضوع رقابت ميان ايران و دولت آمريکا و متحدين منطقه اي آن کشور مي باشد. ايران توان نفوذ و تاثيرگذاري بالايي بر عراق دارد. همچنين دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه و جنبش "حزب الله" لبنان نيز مورد حمايت ايران قرار دارند. در نتيجه ايران به همراه همراهانش در حال به چالش کشيدن منافع دولت آمريکا در منطقه خاورميانه هستند." 

نويسندگان مقاله اذعان مي کنند که در صورت تجاوز نظامي کشورهاي غربي و رژيم صهيونيستي عليه کشورمان ، تهران با تواني مضاعف قادر خواهد بود تا منافع مستکبرين را در هر نقطه اي از منطقه مورد هدف قرار دهد.

آنان در اين باره مي نويسند "رژيم صهيونيستي در حال جنگي پنهان با جمهوري اسلامي ايران است. صهيونيست ها مستقيما در به شهادت رساندن دانشمندان هسته اي ايراني نقش داشتند. در صورتيکه دامنه منازعه گسترش يابد نيروهاي مسلح ايران قادر خواهند بود با استفاده از توان نظامي و موشک هاي خود هر نقطه اي منافع دولت آمريکا در منطقه از جمله در عراق و يا افغانستان را هدف حملات خود قرار دهند." 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار