نگرانی کاخ سفید از افزايش اقدامات خشونت‌بار در آمريکا

افزايش اقدامات خشونت‌بار در آمريکا، به خصوص در ميان جوانانِ اين کشور، بسيار نگران‌کننده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بي سي نيوز ؛  در پي دستگيري يک پسر هفده ساله آمريکايي که دانش‌آموز دبيرستان «وست‌آلباني» در ايالت اورگان در شمال غرب آمريکا بود، نيروهاي پليس، در حال وارسيِ تمامي زواياي اين دبيرستان هستند.

سخنگوي پليس اعلام کرد، تا زماني که مأموران ما از عاري بودن تمامي محوطه و کلاس‌هاي اين دبيرستان از هرگونه بمب يا مواد منفجره اطمينانِ کامل حاصل نکنند، اجازه بازگشت دانش آموزان به اين دبيرستان را نخواهند. به گفته پليس، اين جوان تلاش داشت حمله‌اي به سبک حمله‌ي مرگباري که به مدرسه کلمباين در ايالت کلرادو شده بود، در دبيرستاني که خودش دانش‌آموز آن بود، انجام دهد. 

دادستانان آمريکايي گفتند، نيروهاي پليس که خانه اين جوان را بازرسي کردند، محفظه‌اي مخفي زير کفِ چوبيِ اتاق خواب اين جوان پيدا کردند که در آن زرداخانه‌اي از مواد منفجره‌ي دست ساز و کتابچه‌ جزييات نقشه‌ حمله به دبيرستان قرار داشت. پليس اعلام کرد اگر نقشه اين جوان که توسط شخصي ناشناس که با پليس تماس گرفت برملا شد، عملي مي‌شد، حمله به دبيرستان مزبور در ايالت اورگان، حتي از حمله معروف به مدرسه کلمباين، مرگبارتر و فجيع‌تر مي‌بود. 

دادستانان آمريکايي اعلام کردند اين جوانِ هفده ساله در روز سه شنبه در دادگاه حاضر خواهد شد و در آنجا به وي، به عنوان يک بزرگسال، اتهاماتي مبني بر تلاش براي قتل، ماليکت مواد منفجره و توليد بمب، از سوي قاضي تفهيم خواهد شد. 

برچسب ها: خشونت ، آمریکا ، نگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار