قم/ آیت الله علوی گرگانی؛

مومنی را که ارزش بالاتری دارد انتخاب کنید

آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: خداوند در سوره "ص" قضاوت میان کسی که مطیع امر الهی است و کسی که سرکش و طغیان گر و متمرد است را به عهده انسان گذاشته شده است و هدف از این آیه این است که به انسان بگوید اگر مومنی ارزش بالاتری دارد او را انتخاب کنید و جزو همین دسته از افراد صالح باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی   در دیدار با جمعی از مسئولان هوا و فضای سپاه سراسر کشور با تشکر از فعالیت‌های این نیرو بیان کرد: الویت اول برنامه‌ها و کلاس‌های علما همیشه توجه به اخلاقیات بوده و در کتاب‌های اخلاق اسلامی نیز دو نوع ارتباط با خدا بیان شده یکی صحبت انسان با خدا و دیگری صحبت خدا با انسان.

وی تصریح کرد: زمانی که انسان می‌خواهد با خدا صحبت کند نماز بخواند؛ نماز همچون کابین ارتباطی انسان و خدا و همچون تلفن ارتباط با خدا است که این ارتباط مراحلی دارد.

استاد برجسته حوزه افزود: انسان پس از حمد و ثنای خدا در رکعت اول نماز به ادب و احترام با خدا می‌پردازد و در قنوت به ذکر حاجت و دعاهای خود می‌پردازد که در دروس اخلاق نیز به این نکته تاکید می‌شود که ابتدا احترام و ثنا گفته شود بعد حاجت طرح شود.

آیت الله علوی گرکانی گفت: اگر می‌خواید خدا با شما سخن بگویید قرآن بخوانید چرا که زبان حال خداست و توصیه های خود را در قرآن به انسان می‌گوید که خطابی است از خدا که انسان باید لبیک گوید.

آیت الله علوی گرگانی در پایان خطاب به نیروهای هوا فضای سپاه پاسداران گفت: شما خوب هستید و سعی در بهتر شدن خود کنید چرا که شما الگوی نظام هستید و یار و یاور رهبر و حامی نظام اسلامی و باید زندگی و اخلاقتان نیز بهتر و برای مردم الگو باشد./س

برچسب ها: قم ، انتخاب ، مومن ، باارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.