اینفورمیشن کلیرینگ هاوس:

آیا اوباما با تروریسم به جنگ تروریسم می‌رود؟

در پی سخنرانی اخیر اوباما که در آن استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و شکنجه گاه‌هایی مانند زندان گوانتانامو را کاملا قانونی و اخلاقی نامیده بود، پایگاه آمریکایی «اینفورمیشن کلیرینگ هاوس»، اقدامات تروریستی دولت آمریکا را به بهانه مبارزه با تروریسم، به چالش کشید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی «اینفورمیشن کلیرینگ هاوس» در مقاله‌ای به قلم «داگلاس ولنتاین» می‌نویسد: سخنرانی اخیر اوباما کاملا قابل پیش‌بینی بود. او مانند گذشته با کلمات بازی کرد و با استفاده از اصطلاحاتی مثل «مقابله با تروریسم»، به توضیح شرایط موجود پرداخت. 


*** دولت آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، افکار و حتی رویکرد سیاسی مردم را کنترل می‌کند
از نظر اوباما، به طور کلی مبارزه با تروریسم، و به طور خاص، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و امکاناتی مانند گوانتنامو، کاملا اخلاقی، قانونی و برای دفاع از آمریکا، امری ضروری است. وی هرگز نمی‌تواند بگوید که «مقابله با تروریسم»، همان شکل تهاجمی مبارزه سیاسی است که برای گسترش و کنترل امپراطوری آمریکا، سرکوب و تضعیف دشمنان راهبردی این کشور، یعنی روسیه و چین، ضروری است و اینکه مردم آمریکا را با افزایش نظارت دولتی، کاهش آزادی‌های مدنی کنترل می‌کند و قصد دارد تا با  وعده و وعیدهایی که روز گذشته سر می‌داد، رویکرد سیاسی مردم آمریکا را شکل دهد.

منظور من از رویکردهای سیاسی، عقاید سیاسی جمهوریخواهان یا دموکرات‌ها نیست. بلکه به عقیده من، سیاست‌ کشور، آنچه را که می‌خواهد، بر مردم تحمیل می‌کند و مردم نیز به اسم امنیت، به دولت آمریکا قدرت و اختیار می‌دهند.


*** اقدامات تروریستی آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم
اوباما هیچ‌ وقت قادر به توضیح این نخواهد شد که چرا آمریکا برای گسترش امپراطوری و گمراه کردن افکار مردم این کشور، به مدت 65 سال در جنگ سیاسی به سر برده است، همان طور که قوه مجریه نیز به طور تدریجی در حال افزایش قدرت خود، از طریق سازمان‌های عضو شورای امنیت ملی، و در درجه اول سازمان فوق سری سیا است. از همه مهمتر اینکه، اوباما هیچ گاه اعتراف نخواهد کرد که مقابله با تروریسم، همان تروریسم است. این خشونت سیاسی محض است.
سخنرانی‌های او برای منحرف ساختن افکار عموم از دست داشتن آمریکا در تروریسم و تجاوز امپریالیستی در مقیاس گسترده، طراحی شده‌اند.  


*** سیا از حامیان تروریسم است
می‌خواهم در این مورد، نمونه‌ای را برایتان بازگو کنم. چند هفته پیش به دفتر اف‌ بی آی در اسپرینگ فیلد ماساچوست رفتم که حدود 10 دقیقه با محل زندگیم فاصله داشت. از یکی از ماموران ویژه اف بی‌آی سوال کردم که تروریسم چیست و چه کسی حامی آن به شمار می‌رود. او مرا به دفتر واشنگتن دی سی ارجاع داد. فردی که در روابط عمومی دفتر واشنگتن دی سی بود، گزیده‌ای از یک کتاب حقوقی را که در آن به تعریف تروریسم و حمایت از آن پرداخته شده‌ بود، برایم ارسال کرد.

متعاقب این سوال، متوجه شدم که معارضان و شورشیان سوریه، از جمله گروه‌های وابسته به القاعده، در اقدامات تروریستی علیه دولت سوریه دست دارند و تروریست به شمار می‌روند. از مامور اف بی‌ آی سوال کردم که آیا طبق این تعاریف، سازمان سیا که از شورشیان سوریه حمایت و پشتیبانی‌ می‌کند، حامی تروریسم به شمار نمی‌رود؟

اف بی آی در پاسخ گفت که هیچ قدرت و اختیاری بر سازمان سیا ندارد و در مورد اینکه این سازمان دست به اقدامات تروریستی می‌زند یا نه، وارد بحث نشد.


*** حملات هواپیماهای بدون سرنشین، آخرین شکل موجود از تروریسم است
تنها چیزی که برای اف بی آی اهمیت دارد، این است که دولت آمریکا مدعی است که دولت سوریه علیه مردم سوریه، دست به اقدامات تروریستی می‌زند. از این رو، سیا به شورشیان کمک می‌کند تا با تروریسم مقابله کنند.

و بدین ترتیب است که مقابله با تروریسم، با خود تروریسم برابر می‌شود؛ همواره اینطور بوده و همینطور نیز خواهد ماند.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین، آخرین شکل موجود از تروریسم است. این جنگ سیاسی، برای مرعوب ساختن دشمنان خارجی و به همان اندازه ترساندن شهروندان آمریکایی طراحی شده است. این حملات، به دشمنان خارجی نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند آنها و حامیانشان را به راحتی از بین ببرد. او نام و آدرس تمام قربانیان خود را می‌داند و آنها را به خوبی می‌شناسد و حتی می‌داند که آنها به چه چیزی فکر می‌کنند. حملات هواپیماهای بدون سرنشین، به مردم آمریکا فهماند که اوباما، قادر مطلق، ظالم و بالاتر از قانون است و با وجود تمام حرف‌هایی که می‌زند، مردم از حقیقت امر آگاه‌اند.


*** هیچ کاری از دست مردم آمریکا ساخته نیست
اکنون دیگر از حملات هواپیماهای بدون سرنشین، به صورت آزمایشی استفاده نمی‌شود. آنها اینجا هستند تا به کار خود ادامه دهند و مردم آمریکا نیز وجودشان را پذیرفته‌اند. 

ربودن افراد، انتقال و نگهداری آنها بدون طی مراحل قانونی در شکنجه گاه‌هایی مانند زندان گوانتانامو نیز تروریسم به شمار می‌رود و درست به همان دلایل روان شناختی مربوط به حملات هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده‌اند. در اینجا نیز مانند استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، توقیف اداری مردم همچنان ادامه خواهد داشت. آمریکایی‌ها از این موضوع آگاهند و می‌دانند که هیچ کاری از دستشان ساخته نیست. 

هیچ اهمیتی ندارد که احتمال کشته شدن شما با نیش یک زنبور، از احتمال کشته شدن شما در اثر حمله‌ای تروریستی بیشتر باشد یا اینکه سالانه 30000 آمریکایی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست بدهند. شاید آنها از رانندگی در بزرگراه با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت، باکی نداشته باشند اما مطمئنا از اوباما می‌ترسند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار