غرضي:

چهل سال است كه "كشورگردي" مي‌كنم/ دولت متورم دولت مشروعی نیست

يك كانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم با بيان اينكه بنده بیش از 40 سال است که "کشورگردی" می‌کنم، گفت: من امیدوارم بتوانم اسلامیت را ادامه و توسعه دهم، دولتی که بیش از درآمدهایش هزینه کند مجبور به چاپ اسکناس می‌شود که در این صورت تورم ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران سید محمد غرضی كانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم بعدازظهر امروز(يكشنبه) در نشستی خبري به تشریح مواضع انتخاباتی خود پرداخت و به سوالات مختلف حاضرين پاسخ داد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خاطره‌ای از حضور امام خميني(ره) در نوفل‌لوشاتو گفت: در آن زمان شعار برادری، برابری، حکومت عدل علی(ع) در آن فضا مطرح بود که پس از چند روز شعار نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی ایرانی، به جای آن مطرح شد و در تاریخ ماندگار شد و سینه تاریخ را شکافت. 

وی با بیان اینکه بنده عضوی از انقلاب بودم و شعارهای زیادی درباره انقلاب شنیده‌ام، افزود: هیچ شعاری مانند این شعار در تاریخ ماندگار نشد و مردم نیز با حضور خود در 12 فروردین به آن رای داده و آن را جاودانه کردند.

غرضي تصریح کرد: مردم انقلاب را قبول دارند اما به دولت‌ها چندان وابستگی ندارند، زیرا دولت‌ها در ابتدای کار شعارهای شیرینی سر می‌دهد و در پایان کار، عمدتا با تلخی از میدان خارج می‌شوند.


وي در ادامه با بيان اینکه زمان ثبت نام برخي به من می‌گفتند تایید صلاحیت نمی‌شوم، گفت: بااين وجود شاهديم که بنده تایید صلاحیت شدم با جزم كردن عزمم می‌خواهم جمهوریت و اسلامیت را توسعه دهم.

اين كانديداي رياست جمهوري يازدهم با بيان اينكه من جمهوریت را گسترش می‌دهم تا مردم در تصمیم‌گیری‌های نظام شریک شوند، افزود: رشد و توسعه جمهوریت و اسلامیت را مهمترین اقدام خود می‌دانم و معتقدم باید با توسعه جمهوریت، بستر مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی را افزایش داد.

وی تصريح كرد: طی 33 سال گذشته 330 استاندار در کشور جابجا شده‌اند و معتقدم می‌توان با رای‌گیری از مردم استان، استانداری را که مورد قبول آنهاست را به این سمت معرفی کرد و در آن صورت می‌توان فعالیت بیشتر و مفیدتری را در کشور انجام دهد.

اين كانديداي رياست جمهوري يازدهم همچنين بیان کرد: بنده بیش از 40 سال است که "کشورگردی" می‌کنم و دیده‌ام که بسیاری از شهرها هیچ تغییری نکرده‌اند. خدمات به آن شهرها وارد شده اما توسعه و رشد پیدا نکرده‌اند.

وي همچنين اضافه كرد: همه مسئولان کشور پایتخت‌نشین هستند و مردم نتوانسته‌اند مسئولان خود را در استانها انتخاب کنند که باید تقسیم‌بندی مشخصی صورت پذیرد چرا كه کشورهای پیشرفته با این نظام توسعه یافتند.

غرضي اضافه كرد: مردم وقتی مالیات می‌دهند فکر می‌کنند که در چاه افتاده‌اند اما برنامه من این است كه مالیاتی را که از مردم اخذ می‌کنیم هر جا مصرف می‌شود، مقدار آن را به اطلاع عموم برسانیم تا دغدغه مردم بابت اینکه پولهایی که می‌دهند صرف چه چیزی شده، حل شود.

اين كانديداي رياست جمهوري با بیان اینکه دولت متورم دولت مشروعی نیست، عنوان کرد: من امیدوارم بتوانم اسلامیت را ادامه و توسعه دهم. من یک جمله بیشتر نمی‌گویم دولت متورم دولتی مشروع نیست. این دولت غیرمشروع و حرام است. دولتی که بیش از درآمدهایش هزینه کند مجبور به چاپ اسکناس می‌شود که در این صورت تورم ایجاد می‌شود.

وی در تشريح آسیب‌های تورم به جامعه و مردم گفت: تورم، تولید، اشتغال و پیشرفت را از بین می‌برد و به صورت سلسله‌مراتبی به جامعه آسیب وارد می‌کند و در این مسیر خانواده‌ها توان اداره حیات خود را از دست می‌دهند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هرچه پول صرف واردات شود تورم بالا می‌رود، اکنون ما دچار تورم پنهانی هستیم و معمولا در کشورها وقتی درآمدی مازاد بر درآمد کشور ایجاد می‌شود آن دولت مازاد درآمد خود را به طلا تبدیل می‌کند تا اگر با مشکلی روبرو شد ارزش پولی خود را حفظ کند.

وي ادامه داد: برنامه‌ام این است که اگر در این جایگاه قرار گرفتم و به من رای داده شد که البته بعید به نظر می‌رسد، به اندازه درآمدم هزینه کنم تا به این شکل دولت دیگر طلبکار نشود و برای جبران این طلب مجبور شود از مردم پول بیشتری بگیرد.

غرضی با تاکید بر اینکه من دولت پاسخگو تشکیل می‌دهم، اظهار داشت: تورم پایه اجتماعی را لرزان می‌کند و نباید به جای تولید واردات را گسترش دهیم لذا این سبب از بین رفتن مشاغل می‌شود.

وی تاکید کرد: صرفا با پول نمی توانیم ایجاد شغل کنیم بلکه با کار است که شغل پدید می‌آید.

غرضي در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت پیروزی، تعامل شما با دیگر کشورها چگونه است، گفت: منطق اداره کشور من منطق آدمهای دانا و کارآمد است و معتقد نیستم که اگر آدمها را عوض کنیم در روش تغییر ایجاد می شود لذا با تغییر فیزیکی مخالف بوده اما با تغییر منطقی و روشمند موافق هستم.

غرضي در پاسخ به سوال دیگری درباره آزادی بیان و نحوه آن در دولتش گفت: بیان آزاد است و نحوه پوشش جوانان هم به شکلی است که در حد جوان‌سازی است، اگر بخواهیم فرهنگ غرب را ادامه دهیم، یک عده را علیه خود دشمن می‌کنیم و با این رویکرد هزینه‌ای را بر کشور خود متحمل می‌سازیم.

وی افزود: این فرهنگ باعث شده که انرژی‌ای که قرار است در مسیر درست به کار گیرد، در مسیری مانند گشت ارشاد و غیره هزینه شود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: آزادي بیان در دولت من آزاد آزاد است و بنده تا اینجا هر تصمیمی که در مجموعه خود گرفتم، براساس نظر جمعی بوده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره گشت ارشاد گفت: بنده با هر کاری که تورم به همراه بیاورد، مخالفم معتقدم گشت ارشاد نیز تورم دارد؛ زیرا یک عده تخلف می‌کنند و مابه‌ازای تخلف خود باید هزینه دهند و گرفتن هزینه از آنها مایه تورم در کشور می‌شود.

وی در بخش ديگري از اظهاراتش تصريح كرد: مسئله انرژی هسته‌اي فنی نیست بلکه با آن سیاسی برخورد می شود و معتقدم که مواضع غرب در مقابل دولت اصلاحات که در مسئله هسته‌ای عقب نشینی کرد و در دولت اخیر که ایستادگی کرد،  تغییری نکرده است.

غرضي در پایان در پاسخ به این سوال که چرا در شرایطی که در دولت هاشمی فعالیت داشتید به سیاست‌های وي انتقاد دارید، گفت: من همیشه با همه دولت‌ها دعوا داشتم. من همواره گفته‌ام که تورم ضد توسعه است، من تئوری‌های اقتصادی خودم را داشتم. دعوای من سر هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و موسوی نیست، بلکه دعوای من سر این است که هزار و 200 میلیارد دلار پول از کشور خارج شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: غرضی ، تورم ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار