حدادعادل در نشست خبري:

ائتلاف سه‌گانه همچنان برقرار است/ تصمیمی برای کناره‌گیری به نفع جلیلی نگرفته‌ایم

عضو ائتلاف پيشرفت گفت: ائتلاف سه‌گانه همچنان برقرار است و تصميمي براي نفي ائتلاف اتخاذ نشده است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران غلامعلي حدادعادل عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان در نشست خبري با اصحاب رسانه که عصر امروز(يكشنبه) در محل خبرگزاري فارس برگزار شد، گفت: آنچه که موجب شد بنده به صحنه انتخابات قدم بگذارم تجربه بي‌واسطه‌ام از شيوه مديريتي کشور است.

وي ادامه داد: بنده در چند دوره مجلس به عنوان نماينده مردم خدمت کرده‌ام، مسئوليت رياست مجلس هشتم را برعهده داشته‌ام و شاهد مشکلات و نحوه اداره کشور هم بوده‌ام در عين حال که پيشرفت کشور را انکار نمي‌کنم.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان افزود: در طول اين سالها رفتارهاي دولت‌ها را نقد کرده‌ام و اميدوارم با چنين تجربه‌اي بتوانم در صورت اقبال مردم به آنان خدمت کنم.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه خبرهايي وجود دارد مبني براينکه توافقات اعضاي ائتلاف 1+2 از بين رفته است، آيا چنين مسئله‌اي صحت دارد يا خير، گفت: ائتلاف سه‌گانه يا ائتلاف پيشرفت همچنان برقرار است و تصميمي براي نفي ائتلاف اتخاذ نشده است.

حدادعادل تصريح کرد: اعضاي ائتلاف تصميم گرفتند تا در ثبت نام‌ها شرکت کنند و سپس تبليغات خود را انجام دهند چرا که نظرسنجي‌ها در اين مقطع به واقعيات نزديک‌تر است.

وي با بيان اينكه بنده و ساير اعضاي ائتلاف به صورت مصمم در انتخابات شرکت داريم، اظهار داشت: ما به عنوان شخص حقيقي در انتخابات حضور پيدا کرده‌ايم و هر کدام به صورت جداگانه تبليغات خودمان را انجام مي‌دهيم.

حدادعادل در پاسخ به سوال ديگري درباره استعفاي حسين مظفر از رياست ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه گفت: استعفاي مظفر به اين جهت بود که با شروع مرحله تبليغاتي، ديگر هيچ نامزدي به عنوان ائتلاف نمي‌تواند در اين مرحله حضور يابد و ماموريت ستاد ائتلاف به عنوان يک امر مشترک تا آغاز تبليغات انتخاباتي به پايان مي‌رسد.

* تصميمي براي كناره‌گيري به نفع جليلي نگرفته‌ام

اين عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان در پاسخ به سوالي درباره کناره‌گيري‌اش به نفع سعيد جليلي گفت: اين مسئله صحيح نيست و جليلي کار خودش را مي‌کند و بنده هم به برنامه‌هاي خود عمل مي‌کنم و من تاكنون تصميمي براي اينکه به نفع جليلي کنار بروم، نگرفته‌ام.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا تيم کاري خود را براي رياست جمهوري آينده در نظر گرفته‌ايد يا خير، اظهار داشت: بسياري از استادان دانشگاه و متخصصان انقلابي و دلسوز از مدت‌ها پيش مطالعاتي را در حوزه‌هاي مختلف از جمله اقتصادي آغاز کرده‌اند و حاصل مطالعات اين متخصصان در اختيار بنده قرار گرفته است و فردا(دوشنبه)  بنا به برنامه‌اي که حسين نجابت توضيح خواهد داد، از مجموعه مطالعات مکتوب اين متخصصان رونمايي مي‌شود.

حدادعادل افزود:اين مجموعه يکي از پشتوانه‌هاي نظري بنده در صورت به دست گرفتن مسئوليت خواهد بود.

نماينده مردم تهران در مجلس همچنين در پاسخ به سوالي درباره پرونده هسته‌اي کشورمان گفت:پرونده هسته‌اي از نظر ما ابهامي ندارد و در واقع مشکل از رئيس‌جمهور آمريکا است نه از ايران.

وي ادامه داد: غربي‌ها از ماهيت هسته‌اي ايران باخبرند اما با اين وجود سعي دارند تا شبهاتي را به صلح‌آميز بودن پرونده هسته‌ايمان را وارد کنند اما ما صلح‌آميز بودن فعاليتهايمان را از طريق رسانه‌ها و دولت‌ها به گوش ملت‌ها مي‌رسانيم.

حدادعادل در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني براينکه اخيرا حسين مظفر گفته است که "زمان معرفي کانديداي نهايي ائتلاف فرا رسيده است"، آيا زماني ميان اعضاي ائتلاف براي معرفي کانديداي نهايي در نظر گرفته شده است يا خير، اظهار داشت: اعضاي ائتلاف تصميم گرفته‌اند که به نظرسنجي‌ها توجه کنند و بعد از فرصت تبليغات در راديو و تلويزيون كه موجب واقع‌بينانه‌تر شدن نظرسنجي‌ها مي‌شود، اعلام نتيجه نهايي به اندکي بعدتر موکول شود تا اين که تبليغات راديو و تلويزيون در کنار ساير کانديدا انجام شود.

وي در پاسخ به سوال ديگر باشگاه خبرنگاران مبني براينکه آيا فردا بعد از ديدار اعضاي  ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان با آيت‌الله مهدوي کني، کانديداي نهايي اعلام خواهد شد، گفت: نه، فردا قرار نيست که کانديداي نهايي معرفي شود.

حدادعادل همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براينکه آيا شما نيز براي کارهاي تبليغاتي همچون برخي از کانديداها مرخص گرفته‌ايد يا خير، تصريح كرد: ما در مواقعي هم که کانديداي رياست جمهوري نبوديم، براي کارهاي ضروري خودمان مرخصي مي‌گرفتيم و حالا هم قاعده همان است البته مرخصي‌گرفتن ما طبيعي بوده و غير از مرخصي‌گرفتن ديگران است.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه در صورت کناره‌گيري يکي از اعضاي ائتلاف سه‌گانه آيا مي‌توان تضمين کرد که آراي وي به سمت شخص ديگر ائتلاف سوق يابد، افزود: مردم در انتخابات آزادند و آن‌هايي که مايلند به كانديداي اصولگرايي راي بدهند وقتي يک کانديداي اصولگرا از صحنه خارج مي‌شود به دنبال کانديداي اصولگراي ديگري هستند که به آن کانديدا نزديک باشد اما هيچ تضميني وجود ندارد که صددرصد آراي يک کانديدا بعد از کناره‌گيري‌اش به شخص ديگري منتقل شود؛ در واقع وحدت نظر ملاک است.

*درباره حضور در عرصه انتخابات تا آخر در ائتلاف تصميم‌گيري مي‌كنيم

رئيس فراكسيون اصولگرايان در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا احتمال دارد که تا آخر در عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي حضور داشته باشيد، اظهار داشت: بايد درباره اين موضوع در ائتلاف تصميم بگيريم و اگر بخواهيم بمانيم نيز بايد هر سه نفر تصميم بگيريم.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه تحليل شما از حضور جريان فتنه و انحراف در انتخابات چيست، اظهار داشت: فعلا وقت استفاده از اصطلاحات فتنه و انحراف نيست، اما ما مي‌توانيم بگوييم اصولگرايان، اصلاح‌طلبان و جريان‌هاي مختلف در انتخابات حضور دارند.

خبرنگاري درباره کناره‌گيري مظفر از ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه از حداد عادل سوال کرد که وي پاسخ داد: ماموريت مظفر تمام شد چرا که با شروع تبليغات هر يک از اعضا به عنوان فرد حقيقي در تبليغات شرکت مي‌کنند.


حدادعادل همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا جايگزيني براي مظفر در ائتلاف خواهيد داشت، گفت: ماموريت مظفر تمام شده و هر يک از اعضا به عنوان فرد حقيقي در تبليغات شرکت مي‌کنند و ديگر احتياجي به ستاد مشترک ائتلاف نداريم و در برنامه‌هاي صدا و سيما به عنوان شخص حقيقي شرکت مي‌کنيم.

* آمار بالاي مصوبات دولت در سفرهاي استاني تعجب‌آور است

وي در پاسخ به سوالي درباره سفرهاي استاني هيئت دولت به مناطق مختلف كشور گفت: سفرهاي استاني را مفيدمي‌دانم و مي‌توان از جمله اقدامات مثبت دولت کنوني عنوان کرد اما به شرطي که آن قدر زياد نشود که دولت فرصت رسيدگي به مسائل اصلي کشور را نداشته باشد.

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: اگر رئيس‌جمهور شوم، مطمئنا اين همه مصوبه را در مدت زمان کوتاه به تصويب نمي‌رسانم چرا كه آمار بالاي مصوبه‌ها از سوي دولت قدري تعجب‌آور است.

حدادعادل در پاسخ به اين سوال که آيا ستاد شما فعاليت خود را ادامه خواهد داد، گفت: در کميته‌هاي مختلفي که در ستاد تشکيل داده‌ايم، فعاليتهايي صورت گرفته و ستاد بنده فعاليت خود را آغاز کرده و مسئولان هر يک از کميته‌ها به طور دقيق مشخص شده‌اند.

*استفاده از نظرات جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين در کنار نظرسنجي‌ها مهم است

وي همچنين درباره وجود اختلاف ميان اعضاي ائتلاف سه‌گانه تصريح کرد: هيچ‌يک از اعضاي ائتلاف سه‌گانه اصل تداوم را در اين ائتلاف نفي نکرده‌اند و همه نظرسنجي را مهم دانستند و قطعا در کنار اين نظرسنجي‌ها قطعا از نظر علما‌، جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين استفاده خواهيم کرد.

حدادعادل افزود: اينکه اين هماهنگي‌ها به چه صورت باشد، بعد از مذاكره مشخص مي‌شود، در حال حاضر ائتلاف هم کماکان مشغول و تبليغات جدي است. 

عضو ائتلاف سه‌گانه در تشريح چگونگي تامين هزينه‌هاي انتخاباتي‌اش خاطر نشان کرد: تاکيد من براي تبليغات به برنامه‌هاي راديو و تلويزيون است و تبليغات مختصري را جهت يادآوري خواهم داشت که هزينه چنداني را هم نخواهد داشت.

حدادعادل همچنين درخصوص شرکت در انتخابات هيئت رئيسه مجلس بيان داشت: قصد شرکت در انتخابات دومين سال هيئت‌رئيسه مجلس را ندارم و فراکسيون اصولگرايان هم براي تعيين رئيس مجلس شخصي را معرفي نخواهد کرد.

///

حدادعادل در پاسخ به این سوال که چرا برخی از احزاب، جلیلی را بر شما ترجیح می‌دهند، گفت: این سوال را باید از همان برخی‌ها پرسید چرا تمرکزتان را بر روی جلیلی گذاشته‌ايد؟ طرفداران جلیلی و من و هر کاندیدایی برای حمایت از وي دلایل خاص خود را دارند و علت طرح چنین سوالاتی، به دلیل ثبت نام دیرهنگام جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری است.

وی در تشريح فعالیت‌های فرهنگی خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هیچ تحولی بدون زمینه‌های فرهنگی ممکن نخواهد بود و برای هر تحولی اگر مسائل فرهنگی را در نظر نگیریم، قطعا آن تحول ماندگار نخواهد شد البته این مسئله بدان معنا نیست که مسائل اقتصادی را در دولت بعدی نادیده گرفت.

* تامين مالي هزينه تبليغات ائتلاف از شهرداري تهران كذب است

حدادعادل همچنين درباره حامیان مالی ائتلاف سه‌گانه در انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: تا کنون ائتلاف هزینه چندانی را برای تبلیغات نداشته و شایعاتی مبنی بر اینکه شهرداری تهران تامین‌کننده هزینه‌های انتخاباتی ائتلاف بوده کذب است و بهتر است که اگر اطلاعاتی در این خصوص ندارید اصل مسئله را مطرح نکنید.

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس درباره دیدار اعضاي ائتلاف با آیت‌الله مهدوی کنی تصريح كرد: دیدار فردا به منظور مطلع‌کردن حضرت آیت‌الله مهدوی کنی از کارهای انجام شده انتخاباتي ائتلاف تاکنون است.

اين کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره اجماع ائتلاف با سعيد جلیلی تصریح کرد: شرط اول برای چنین اجماعی تمایل خود جلیلی است كه تاکنون علامتی از چنین تمایلی در جليلي دیده نشده و ائتلاف هم هویت خود را دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین اولویت من در صورت تشکیل دولت آینده مسائل اقتصادی است که باید در جهت حل تورم و گرانی به عنوان وظیفه اصلی دولت آینده تلاش زیادی داشت.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار