پخش زنده اعمال ام داوود در حرم عبدالعظيم(ع) از راديو قرآن

مراسم معنوی «اعمال ام داود» كه در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی (ع) برگزار می‌شود، امروزیکشنبه 5 خردادماه از راديو قرآن پخش می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی راديو قرآن ، مراسم معنوی «اعمال ام‌داود» با حضور مداح اهل بيت عصمت و طهارت، محمدرضا غلامرضا‌زاده در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی (ع) برگزار می‌شود و راديو قرآن نيز به طور مستقيم اين برنامه را پخش خواهد كرد.
هم‌زمان با پانزدهم ماه رجب، مراسم معنوی اعمال ام داود در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی (ع) یکشنبه 5 خرداد‌ماه، ساعت 18 تا اذان مغرب برگزار می‌شود.
اساتيد و قاريان ممتاز و مرتلین ، علی شیرزاد, معتز آقایی ,محمدحسن موحدی,محمد برخورداری و رمضان خلیلی  از ساعت 14  تا 18 آیات کلام ا...مجید را تلاوت می کنند.
محمدرضا غلامرضا‌زاده  از ساعت 18  «دعای  ام داود » را قرائت خواهد كرد.
تلاوت پيش از اذان، همچنين اذان مغرب نيز از حرم مطهر عبدالعظيم الحسنی (ع) پخش می‌شود.
گفتنی است، يكی از عبادت‌ها و دعاهای معروف كه در ماه رجب به انجام آن تأكيد شده، اعمال ام‏ داوود است در كتب حديث نقل شده جوانی در عراق كه اهل معرفت بود به دست منصور دوانيقی به مدت طولانی در زندان او گرفتار شده بود كه نامش داوود بود. مادرش تاب و توان خود را در فراق پسر از دست داده بود، روزی به خدمت امام صادق (ع) رفت و داستان را نقل كرد و از آن حضرت چاره‏‌جويی كرد. حضرت فرمودند: آيا می‏دانی اين ماه، ماه رجب است و دعا در آن زود به اجابت می‏رسد آنچه را كه می‏گويم دقيقاً انجام ده تا فرزندت از زندان رهايی يابد.
ابتدا سه روز، سيزدهم، چهاردهم و پانزدهم رجب را روزه ‏بدار و روز پانزدهم هنگام ظهر غسل كن و 8 ركعت نماز به جا بياور. (كيفيت نماز در مفاتيح‌الجنان ذكر شده)، همين كه نماز را خواند پس از مدت كمی پسرش آزاد شد پس از آن ام داوود خدمت امام صادق (ع) رسيد و پس از عرض سلام خبر رهايی پسرش را به او رساند. امام صادق (ع) فرمودند: منصور دوانيقی در يكی از شب‏‌ها جدم علی بن ابيطالب (ع) را در خواب ديد كه به او هشدار داد: هرچه زودتر فرزندم داوود را آزاد كن و گرنه تو را در آتش می‌اندازم. منصور هنگامی كه آتش را در مقابل خود ديد دستور داد كه داوود را آزاد كنند.
علاقمندانی که امکان حضور در حرم حضرت عبدالعظيم الحسنی (ع) را ندارند می توانند از طریق امواج رادیویی بر روی موج اف ام ردیف100مگاهرتز از شبکه رادیویی قرآنی این اعمال را همراه با زائرین آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی (ع) انجام دهند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار