از طريق ويدئوكنفرانس؛

احمدي‌نژاد سه پروژه ملي زيرساخت ارتباطات و فناوري اطلاعات را افتتاح كرد

سه پروژه ملي زيرساخت ارتباطات و فناوري اطلاعات با حضور رئيس‌جمهور افتتاح و به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (يکشنبه) با حضور در محل شرکت ارتباطات زيرساخت، پروژه‌هاي ملي بزرگراه ارتباطي فيبر نوري ايران – اروپا EPEG، پروژه 5 هزار کيلومتر شبکه فيبر نوري و سوئيچ VOIP بين‌الملل را از طريق ارتباط زنده تلويزيوني با استان‌هاي گيلان و سيستان و بلوچستان افتتاح کرد.

پروژه ملي بزرگراه ارتباطي فيبر نوري ايران – اروپا EPEG به طول 8 هزار کيلومتر از فرانکفورت آلمان آغاز و با عبور از چند کشور اروپايي، روسيه و پس از گذر از کشورمان از بندر جاسک به بندر باراکاي عمان متصل مي‌گردد.

کنسرسيوم EPEG شامل شرکت‌هاي روس تلکوم، Cable & Wireless انگليس، شرکت ارتباطات زيرساخت و عمان‌تل است و جايگزين مطمئني براي ترانزيت ارتباطات از اروپا به آسيا خواهد بود.

اجراي اين پروژه در کشورمان به دست متخصصان شرکت ارتباطات زيرساخت، اجراء و به بهره‌برداري رسيده است اجراي اين پروژه تبديل ايران به هاب منطقه مي‌شود و از اين پس نقش کليدي در ارتباطات بين‌الملل خواهد داشت. از مزيت‌هاي ديگر اين پروژه اشتغال‌زايي و درآمدزايي آن است.

افتتاح پروژه 5 هزار کيلومتر شبکه فيبرنوري

شرکت ارتباطات زيرساخت تنها متولي اجراي شبکه‌هاي فيبرنوري در سطح کشور براي برقراري ارتباطات ملي و بين‌المللي است.

با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در سال 1391 شبکه فيبرنوري زيرساخت کشور به ميزان 5 هزار کيلومتر توسعه يافت و وسعت آن به بيش از 53 هزار کيلومتر رسيد. امکان‌سنجي، تهيه طرح و نقشه‌هاي اجرايي و نظارت بر آن تماماً توسط کارشناسان شرکت ارتباطات زيرساخت و با بکارگيري جديدترين فناوري‌هاي روز و استفاده از توان توليد داخلي در سال حمايت از کار و سرمايه ايراني انجام شده است.

سوئيچ VOIP بين‌الملل

با توجه به فراگير شدن و رشد روزافزون ارتباطات صادره VOIP بين‌الملل کشور، ايجاد سامانه‌اي براي کنترل و مديريت در اين ارتباطات ضروري است، ساماندهي ارتباطات بين‌الملل کشور، افزايش ضريب پايداري و امنيت ارتباطات VOIP بين‌الملل کشور، جلوگيري از ترانزيت ترافيک وارده بين‌الملل غيرمجاز، کاهش هزينه ارتباطات بين‌الملل کشور، افزايش کيفيت سرويس ارتباطات VOIP بين‌الملل کشور از مزاياي اين پروژه است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار