اعتکاف دانشجویی؛

زمانی برای توام شدن معنویت با علم

هر ساله با فرا رسیدن سیزدهم ماه رجب میلاد فرخنده مولود کعبه حضرت امیرالمونین (ع) بسیاری از شیعیان بخصوص جوانان و دانشجویان با حضور در مساجد عزم سفری ملکوتی کردند تا با خروج از تعلقات مادی به سمت معنویت و وادی خداشناسی قدم برداشتند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، این روزها بسیاری از دانشجویان شب هنگام بیدارند بخاطر آزمون درسی بلکه بیداریشان در دل شب به دلیل راز و نیاز کردن با پرودگار خویش و تلاشی برای پارک کردن گناه هانشان با اشک ندامت است.

اگر شما می خواهید حال و هوای روزهای معتکفین را حس کنید این گزارش را تا پایان بخوانید.

بنابراین گزارش، در اعتکاف رجبیه سال 92 بیش از 16 هزار نفر در دانشگاه های سراسر کشور حضور دارند و در این روزها به ویژه برنامه های متنوعی ویژه معتکفین برگزار می شود.

اعتکاف فرصتی برای آلایش خواهان

یکی از دانشجویان معتکف دانشگاه تهران با ابزار خرسندی از حضور در مراسم اعتکاف می گوید: حضورم در این اینجا به من آرامش داده است و حس می کنم به خدا نزدیکتر شدم، امیدوارم بتوانیم در این مدت با فاصله گرفتن از کارهای روزمره زندگی به راز و نیاز با معبودم بپردازم به امید آنکه خدای باری تعالی گناهانم را ببخشد.

راز و نیاز با معبود

نیلوفر، دانشجوی رشته شیمی از حس و حال و هوای خود می گوید: اینجا به هیچ چیز نیاز نداری، کافی است کمربند علایقت را باز کنی و سیره آگاهی را  بر روی لحظه هایت بگذاری آن وقت که بال می گشایی، رها می شوی از خود و به خدا می رسی.

وی ادامه داد: فضای مسجد فضای پر از شور است و نشاط، انگار دانشجویان عازم خانه ی  او هستند، کوله بار علایق را جا گذاشته اند و به جایش  کوله ای پر از معنویت با خود همراه کرده اند آذوقه مهر است و تسبیح و جانماز و قرآن.

این دانشجوی رشته شیمی می گوید: تاثیر گذاریمان به ظهور حجت حق، از اعتکاف که یک فرصت است برای رشد و بزرگ شدن، سرباز شدن و پیوستن به خیل سربازان امام ثانیه ها.

وی افزود: در کربلای مهدی (عج) خاکستری بودن ننگ است، باید در جبه حق باشی و اگر نبودی، یعنی اینکه در جبه باطلی


ظهور امام زمان (عج) تنها دعای ما

یکی دیگر از دانشجویان اعتکاف را فرصتی برای راز و نیاز با پروردگار می داند و می گوید: اعتکاف برای ما جوانان فرصتی است تا چند روز از تعلقات دنیوی فاصله بگیریم و خودمان را به خدا نزدیک تر کنیم ، این روزها دست به دعا می شویم و برای ظهور آقا امام زمان (عج) دعا می کنیم.

 فرصتی برای خود سازی

در ادامه سارا، مهندسی عمران از حس و حال هوای خود می گوید: وقتی در این مراسم حضور پیدا می کنم حس می کنم که دیگر ثانیه های عمرم به بیهودگی نمی رود خوشحالم که خداوند این توفیق را به من داده تا بتوانم در این مراسم حضور داشته باشم.

وی ادامه داد: دین شیعه یک دین واقعی و اصیل، محرک انسان و برای همه اعمال روزانه اش، خوردن، خوابیدن، درس خواندن و... برنامه دارد.

 
برچسب ها: اعتکاف ، دانشجویان ، عبادت ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار