در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود

اختصاص 2 درصد اعتبارات دولت به مناطق محروم

کمیسیون تلفیق موظف شد موضوع اختصاص 2 درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت به مناطق محروم را در جلسه عصر امروز خود بررسی کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست بخش پایانی نوبت عصر جلسه علنی امروز (شنبه 4 خردادماه‌) را بر عهده داشت، گفت:‌ از همه همکاران تشکر می‌کنیم که از صبح امروز تا الان در صحن علنی حضور داشته و ماده واحده لایحه بودجه را بررسی کردند.  
 
وی همچنین گفت: از اعضای کمیسیون تلفیق نیز تشکر می‌کنیم که جلسه آنها عصر امروز برگزار خواهد شد.  
 
نایب رئیس اول مجلس در ادامه تصریح کرد: در راستای اخطار عیسی امامی نماینده گرگان و آق‌قلا در خصوص ماده 280 قانون برنامه مبنی بر سهم 2درصد مناطق محروم این موضوع را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم.  
 
ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: از آنجای که مقرر شد سهم 5 هزار میلیارد تومان حوزه بهداشت از محل بودجه عمرانی اختصاص داده شود بنابراین برای 2 درصد مناطق محروم نیز تدبیری اندیشیده شود.  
 
اضافه می‌شود در ماده 180 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران آمده است در راستای تحقق اصل چهل و هشتم قانون اساسی، سیاست‌های کلی و جهت حصول به اهداف چشم‌انداز و به منظور استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق پیشرفت و عدالت، دولت مکلف است در توزیع منابع عمومی و یارانه سود تسهیلات به نحوی عمل نماید که فاصله شاخص برخورداری شهرستان‌هایی با کمتر از سطح متوسط کشور در پایان برنامه چهارم در بخش‌های اقتصادی،‌اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیتی در هر سال برنامه حداقل 10 درصد به سطح یاد شده نزدیک شود.  
 
معادل 2 درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت در قالب ردیف‌های مشخص برای مصارف معین در بودجه سنواتی در اختیار معاونت قرار می‌"یرد تا در راستای تحقق اهداف خود توزیع و هزینه شود.  

انتهای پیام/  

برچسب ها: ابوترابی ، ریاست ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار