مندنی‌پور تاكيد كرد

وكيل دادگستري لازمه جامعه / نظارت در كانون وكلا آري دخالت هرگز

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، گفت: ما نظارت را نفی نکردیم ولی دخالت را نفی می‌کنیم؛ نظارت لازم است و این نظارت را داشتیم و داریم و بیشتر از آنچه که هست بر ما اعمال می‌شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "علي مندنی‌پور" در بیستمین همایش اعضای هیات مدیره مجمع عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در اردبیل، اظهار داشت: این یک ضرورت است که برای وکیل آزادی قائل شویم.

وی ادامه داد: شخصی که در جایگاه متهم قرار می‌گیرد نباید احساس بی‌پناهی کند و قاضی در یک فرض ایده‌ال بی‌طرف است و در طرف دیگر دادستان و وکیل دولتی قرار دارند؛ آیا این عدالت است؟ کسی که با علم حقوق آشنا نیست و نمی‌تواند از خود دفاع کند و در شرایط خاصی در دادگاه قرار گرفته، نیاز به کسی دارد که به‌طور عادلانه از او دفاع کند.

اين مقام مسئول گفت: از همه کسانی که این طرز فکر را ترویج می‌دهند که کانون وکلا باید خاکریز دادگستری باشد از حیث جلوگیری از تضییع حق مردم و این به نفع مردم و حاکمیت است، سپاسگزاری می‌کنم. بارها اعلام شده که کانون وکلای دادگستری نباید به مثابه نهادی تعبیر شود که فقط از حقوق صنفی دفاع می‌کند.

مندنی‌پور افزود: نباید وکیل این‌گونه دیده شود که کسی است که فقط از حقوق موکل، یعنی حقوق فردی افراد دفاع می‌کند، زیرا وکیل دادگستری هم مدافع حقوق فردی است و هم حقوق جمعی و اگر نیاز باشد در دفاع از کیان کشور و در راستای دفاع از مصالح و منافع عالیه کشور باید حضور داشته باشد و این حداقل خواسته و توقع جامعه از کانون‌های وکلا است.

رئيس اسکودا تصريح کرد: همه نیاز به وکیل دادگستری داشته و حق دارند از خدمات وکیل دادگستری بهره‌مند شوند و همه آن‌ها که تصور می‌کنند وکیل دادگستری تافته جدا بافته است روزی متوجه خواهند شد که نیاز به وکیل دادگستری دارند. این نشانگر این است که وکیل‌مدافع نیاز جامعه است و باید نسبت به این امر شناخت بیشتری ایجاد شود.

مندني پور خاطرنشان كرد: امیدوارم دیگران فریاد امروز ما را بعد از سال‌ها تکرار کنند و آن این است که نهاد وکالت لازمه عدالت است و نیاز داریم که کانون‌های وکلای دادگستری، ضمن رعایت اصول و حرمت‌ها در کمال آزادی اراده بتوانند از حقوق مردم و چه بسا کسانی که نیاز به دفاع دارند، در ورای مرزها دفاع کنند و این خواسته به حقی است و انشالله با پایمردی شما به آن برسیم و همچنان خواسته خود را که استقلال کانون‌هاست را مد نظر قرار دهیم و کلام پایانی این است که نظارت آري، دخالت هرگز.

انتهای پیام/
برچسب ها: کانون ، وکلا ، دادگستری ، اسکودا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار