تجمع نزديکان زندانيان گوانتانامو مقابل سفارت آمريکا در نواکشوت

دهها تن از نزدیکان دو زندانی موریتانیایی تبار زندان گوانتانامو روز پنجشنبه با تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در نواکشوت آزادی آنها را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "ابوبکرین ولد حمدو" سخنگوی تظاهرکنندگان اعلام کرد: ما آزادی این دو نفر را خواستاریم و از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا می خواهیم به تعهد خود درباره تعطیلی این زندان پایبند باشد.
 
وی همچنین گفت نزدیکان این دو زندانی با برگزاری تظاهرات قصد داشتند توجه افکار عمومی را به مسئولیت دولت موریتانی در این ماجرا جلب نمایند تا به منظور درخواست برای آزادی آنها در نزد مقامات آمریکایی وارد عمل شود.

"حمدو ولد نِباقا" رئیس برنامه آزادی زندانیان موریتانیایی تبار زندان گوانتانامو می گوید محمد ولد الصلاحی و احمد ولد عبدالعزیز از چند سال پیش تا کنون در زندان گوانتانامو زندانی هستند.

سومین زندانی موریتانیایی تبار زندان گوانتانامو سال 2009 آزاد شد و به نواکشوت بازگشت.

با گذشت بیش از یازده سال از آغاز به کار زندان جنجال برانگیز گوانتانامو، ‌هنوز 166 نفر در این زندان واقع در شرق کوبا زندانی هستند.

86 نفر از این زندانیان از جمله 56 زندانی یمنی این زندان موافقت دولتهای بوش و اوباما را برای انتقال به زندانهای دیگر دریافت کرده اند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار