اوباما:

نه من و نه هیچ رئیس جمهور دیگری نمی تواند وعده شکست کامل تروریسم را بدهد/هدف قرار دادن افراد با پهپادها قانونی است

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دستورالعمل های جدیدی را برای حملات هواپیماهای بدون سرنشین در خارج از این کشور صادر و تلاش جدیدی را برای تعطیل کردن زندان گوانتانامو آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  اوباما در سخنرانی خود در دانشگاه دفاع ملی واشنگتن درباره خط مشی سیاسی آمریکا گفت: این کشور پس از قرار دادن القاعده در پاکستان و افغانستان در مسیر شکست اکنون با تهدید جدیدی ازسوی افراطیون در داخل روبرو شده است.

وی در سخنرانی خود  افزود: ما باید ماهیت و دامنه این نبرد را روشن کنیم. 

اوباما با این اظهارات تلاش کرد وضع جنگ برضد تروریسم را با گذشت بیش از یک دهه از حملات 11 سپتامبر سال 2001 مجددا مشخص کند .

اوباما تصریح کرد : نه من و نه هیچ رئیس جمهور دیگری نمی تواند وعده شکست کامل تروریسم را بدهد . آنچه ما می توانیم انجام دهیم برچیدن شبکه هایی است که یک خطر مستقیم تلقی می شوند .
 
وی به ویژه گفت توقف موقت انتقال زندانیان گوانتانامو را به یمن لغو خواهد کرد و قصد دارد فرستاده بلندپایه جدیدی را در زمینه انتقال زندانیان گوانتانامو به خارج تعیین کند .

اوباما در اظهاراتی علنی درباره برنامه مخفیانه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا گفت هدف قرار دادن تروریست ها با استفاده از این هواپیماها قانونی ، موثر و تنها یک تاکتیک نظامی است .

وی افزود دستورالعمل جدیدی را امضا کرده که در آن شرایط استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تعیین شده است .

اوباما تصریح کرد چنین هدفی باید یک تهدید قریب الوقوع مداوم برای آمریکایی ها باشد و زمانی می توان علیه مظنونان تروریسم از سلاح های مرگبار استفاده کرد که بازداشت آنها بدون استفاده از چنین تسلیحاتی امکانپذیر نباشد .

سفیر یمن در واشنگتن از تصمیم آمریکا برای لغو ممنوعیت انتقال زندانیان گونتانامو به یمن استقبال کرد. 

سخنگوی سفارت یمن در واشنگتن گفت: دولت یمن از سخنان و تصمیم های امروز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا استقبال می کند. یمن به ویژه از تصمیم دولت آمریکا برای لغو ممنوعیت انتقال زندانیان به یمن استقبال می کند .

از 86 زندانی که موافقت مقامات یمنی را برای انتقال دریافت کرده اند، 56 تن یمنی هستند.

در مجموع هم اکنون 166 زندانی در گوانتامو حضور دارند که 103 نفر از آنها در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و بدون محاکمه خود اعتصاب غذا کرده اند.

یمن خاطر نشان کرد همه مراحل لازم را برای بازگشت امن آنها انجام و به تلاش برای آموزش تدریجی مهارت ها و ادغام آنها در جامعه ادامه می دهد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار