معاون آموزشی وزیر علوم :

هدف آموزشی عالی در ایران تربیت افراد در راستای حیات طیبه است

معاون آموزشی وزیر علوم گفت :هدف آموزش عالی در نظام جمهوری اسلامی ایران این است که افرادی در راستای حیات طیبه و بندگی خداوند متعال تربیت کند .

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسین نادری منش در همایش معاونان آموزشی دانشگاهها و موسسات آموزشی عالی کشور  در دانشگاه لرستان گفت: بایدبه مجموعه  آموزشی عالی   به عنوان یک سیستم نگاه  کنیم  و در ارزیابی  موفقیت آن ،به  ورودیهای  فرآیند و خروجی های آن   توجه کنیم .

وی افزود : خروجی یک سیستم  مهمترین بخش آن است لذا در  آموزشی عالی باید نگاه  کنیم خروجی  آن که همان دانش آموختگان دانشگاهها هستند چقدر نیاز   بازار کار  را بر آورده کرده  و چقدر صنعت و خدمات جامعه   به آنها  اقبال دارد . 

دکتر نادری منش اظهار داشت : ورودهای آموزشی عالی نیز که از طریق آزمون وارد   دانشگاهها می شوند باید بهترین  باشند  که در این خصوص نقش آموزش و پرورش   تعیین کننده است .

وی تاکید  کرد : در راستای کیفی کردن   و عادلانه کردن  ورودیهای آموزشی عالی   در دولت   دهم اقدامات  خوبی برای بهبود   آزمونهای سراسری  و شیوه غربا لگری داوطلبان صورت  گرفت .

معاون آموزش  وزیر علوم افزود : اعضای هیات علمی  نیز به عنوان  یک عنصر مهم  فرآیند  آموزش عالی باید ویژگیهای خاصی داشته باشند  که توانمندی علمی ، داشتن دانش  به روز و اعتقاد به ارزشهای  اخلاقی  از جمله این  خصوصیات  است.

وی گفت  : برای افزایش کیفیت فرآیند   آموزش عالی بازنگری  سرفصل های    درسی   در دستور کار وزارت  علوم قرار گرفت  و 70   کمیته  تخصصی  با حضور 700  عضو هیات علمی   شکل گرفت  که برخی  کمیته ها نظیر  کمیته فنی ،فرهنگ و تمدن و آموزش و پرورش برای    نخستین بار   ایجاد شد .

دکتر نادری منش اظهار داشت : در راستای نگاه   همه جانبه و جامع  به آموزش عالی   ، طرح  آمایش آموزش عالی   در دستور کار وزارت علوم قرار گرفت  و سند طرح آمایش  آموزش عالی  به شورای عالی   انقلاب فرهنگی ارائه شد .

وی هدف  آموزش عالی   در نظام جمهوری  اسلامی ایران  را تربیت دانشجویان  در راستای حیات طیبه   دانست و نقش  اعضای هیات علمی را  در این خصوص  بسیار مهم عنوان کرد.

معاون آموزشی وزیر علوم ضمن اشاره به نقش دانشگاهها در افزایش   اقتدار کشور گفت :   بر اساس سند  چشم انداز ،  کشور ما باید درمنطقه  اول باشد  که این به معنی افزایش  در آمد سرانه   مردم نسبت  به کشورهای منطقه  است .
 
وی تاکید کرد : اقتصاد دانش بنیان یکی از بهترین   راهکارهایی است  که زمینه حضور  بخش خصوصی   در کشور را فراهم  کرده  و باعث افزایش در آمد سرانه  مردم می شود.

 دکتر نادری منش با اشاره   به اینکه   آموزش عالی باید عزت  و سربلندی  ایران را در منطقه افزایش   دهد ، نقش   علوم انسانی  را در این خصوص  بسیار مهم ارزیابی  کرد .
 
گفتنی است : قبل از شروع برنامه های این نشست، معاونان آموزشی با حضور در یادمان شهدای دانشگاه لرستان به مقام شامخ  شهدا ادای احترام کردند.
برچسب ها: آموزش ، علوم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار