رييس اتحاديه باغداران:

جوسازي ها موجب افزايش قيمت ميوه شد

رييس اتحاديه باغداران ايران گفت: توليد محصولات باغي كاهش نيافته بلكه جوسازي ها باعث افزايش قيمت ميوه در بازار شده است.

مجتبي شادلو در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امسال بر خلاف سال هاي قبل حجم توليد و كيفيت ميوه هاي نوبرانه بسيار بالا بود ولي متاسفانه جوسازي ها به سياه بازار بهار دامن زد و افزايش قيمت ميوه را در پي داشت.

وي با بيان اينكه قيمت زردآلو در دوروز اخير 4تا5 هزار تومان كاهش يافت، ادامه داد: نبايد قيمت هاي امسال را با سال قبل قياس كرد زيرا قيمت ميوه در سال قبل بر طبق قيمت هاي سال 84 بود طي اين 8 سال بنابر اعلام رسمي مراجع با رشد 240 درصدي هزينه ها مواجه بوديم اما قيمت ميوه ثابت و به زيان توليدكننده بود.

رييس اتحاديه باغداران ايران تاكيد كرد: در تعيين قيمت ميوه بايد قيمت تمام شده را منظور كرد تا از زيان باغداران جلوگيري شود.

به گفته شادلو قيمت انواع ميوه از تيرماه با عرضه فراوان كاهش خواهد يافت.

وي با اشاره به سرمازدگي برخي باغات اظهار داشت: اين سرمازدگي در نقاط جزيي بوده و تاثير چنداني نخواهد داشت در بيشتر توليدات باغي با رشد قابل توجهي روبرو خواهيم شد.

رييس اتحاديه باغداران ايران در رابطه با سرمازدگي جوانه هاي گردو در تويسركان تصريح كرد: جوانه اول گردو در باغات تويسركان دچار سرمازدگي شد كه با به بار نشستن جوانه دوم اين مشكل مرتفع مي شود و در حجم اين محصول تاثيري ندارد و فقط در زمان عرضه به بازار با كمي تاخير مواجه مي شويم.

شادلو ادامه داد: سال گذشته قيمت گردو از زمان برداشت تا توزيع  تفاوت بسياري داشت و از 8 تا 12 هزار تومان به فروش مي رسيد و امسال پيش بيني مي شود قيمت اين محصول بر حسب شرايط و ميزان توليد كيلويي 15 هزار تومان فروخته شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار