دولت آمريکا سه ماه پس از اغاز تحقيقات پيرامون حملات سايبري انجام شده از آن کشور که مدعي بود از سوي ارتش چين انجام شده است بار ديگر مدعي شد که دولت چين حملات گسترده سايبري را عليه رايانه هاي نهادهاي دولتي آمريکايي تدارک ديده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  راشا تودي، روزنامه "نيويورک تايمز" اين ادعا را از سوي کارشناسان امور رايانه اي آمريکا و مقامات دولتي آن کشور مطرح کرده است.


آنان مدعي شده اند که نيروهاي ارتش چين در تلاش بوده اند تا حملات هکري گسترده اي را عليه نهادهاي دولتي و تجاري آمريکايي انجام دهند. اوايل سال جاري ميلادي نيز نشريه "تايمز" به نقل از مقامات امنيتي ايالت ويرجينياي شمالي آمريکا مدعي شده بود که هکرهاي چيني حملات سازمان يافته اي را عليه نهادهاي بازرگاني آمريکايي انجام داده اند.

اين در حاليست که ماه گذشته "جنگ شوانگ" يکي از سخنگويان سفارت چين در واشنگتن نيز دولت آمريکا را متهم به استفاده از حملات سايبري در قبال اشخاص و نهادهاي حقيقي و حقوقي چيني کرده بود و از اين بابت از آمريکا انتقاد کرده بود و افزوده بود "دولت چين حاضر به گسترش همکاري با دولت آمريکا براي حفظ امنيت فضاي مجازي بر پايه احترام متقابل است." 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار