در بيانيه 22 دانشگاه خطاب به شوراي نگهبان؛

شوراي نگهبان ملت ايران را در انتخاب گزينه اصلح ياري کند/کساني که احراز صلاحيت نشدند بايد به نظر شوراي نگهبان تمکين کنند

22 دانشگاه از سراسر کشور و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرج، بيانيه‌اي خطاب به شورای نگهبان صادر کردند

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، 22 دانشگاه از سراسر کشور و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرج، بيانيه‌اي خطاب به شورای نگهبان صادر کردند.

متن بيانيه به شرح ذيل است:

انَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ (احقاف/۱۳)

اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی

همچنان که بر‌اساس اصل ۱۱5 قانون اساسی، در حال انجام وظایف انقلابی خود در بررسی دقیق و مبتنی بر قانون در احراز صلاحیت افراد ثبت نام کرده در یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و اعلام آن به ملت شریف ایران هستید، برخود فرض می‌دانیم تا به عنوان پاره‌ای از تن امت انقلابی ایران اسلامی به شما و همگان یادآور شویم:

1.    نظام اسلامی به فقها و حقوقدانان شورای نگهبان به مثابه امانتدارانی می‌نگرند که وظیفه مهم و سنگین احراز صلاحیت صلحای تصدی پست مهم ریاست‌جمهوری کشور اسلامی ایران را بر دوش می‌کشند. از این منظر، انتظار داریم در بررسي و احراز صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي تمام ابعاد و جوانب مربوطه را مدنظر قرار داده و وظيفه خود را با استحکام تمام انجام داده و از فضاسازي و جوسازي برخي افراد و گروه‌هایی که با ملاک‌هاي اصل 115 قانون اساسي فاصله‌اي دور دارند، ابايي نداشته و تصمیمی قابل دفاع در پیشگاه خداوند و ملت بگیرید. خواسته ملت ايران اين است، نبايد تهديدات و ارعاب افراد ناشايست موجب تغيير فرآيند تائيد صلاحيت‌ها گردد. شوراي نگهبان بايد با اتکا به حمايت قاطع مردم، ملت ايران را در انتخاب گزينه اصلح از ميان صالحان موجود ياري کند. ما اعتقاد داريم عدم احراز صلاحيت براي تصدي پست رياست‌جمهوري و خدمت به مردم چيزي از صلاحيت دغدغه‌مندان خدمت براي اسلام و مسلمين در ساير جايگاه‌ها و مناصب کم نمي‌کند.

2.    با ثبت‌نام اشخاص متعدد به عنوان کاندیداهای ریاست‌جمهوری، چهره‌های نام آشنایی نیز دیده و شنیده شدند که با ملاک‌های اصل مذکور، فرسنگ‌ها فاصله دارند. امید است نيروهاي ولايي و مومن شوراي نگهبان، همچون گذشته محكم و استوار به بررسي صلاحيت نامزدهاي اين انتخابات پرداخته و صلابت و سرسختی خود در پاسداری از اصول انقلاب را با پس زدن این افراد به نمایش درآورد. آن‌چنان که همين مسئله باعث شده است كه اعضا و دبیر محترم اين شورا همواره در آستانه انتخابات‌هاي مختلف آماج تيرهاي كينه و عداوت دشمنان انقلاب اسلامي قرار گیرند.

3.    انتظار مي‌رود نامزدهاي انتخاباتي که به هر دليلي احراز صلاحيت نشده‌اند، حرمت نهادهاي قانوني کشور و نظام را رعايت کرده، و به راي و نظر شوراي نگهبان برخواسته از قانون اساسي تمکين کرده و ضمن احترام گذاشتن به نظر اين شورا، تلاش خود را در جهت بالابردن نشاط و شادابی در فضای انتخابات و مشارکت حداکثری مردم برای انتخاب اصلح واقعی از میان جمع معرفی شده از سوی شورای نگهبان متمرکز نمایند.

4.    افرادی که واجد شرایط تشخیص داده شده و به حکم نظر قانونی شورای نگهبان، وارد فضای رسمی رقابت برای کسب اعتماد ملت و نشستن بر کرسی ریاست جمهوری در 4سال آینده می‌شوند، باید قانون را نصب العین قرار داده و چارچوب طرح شعارها را حوزه اختیارات قانونی رئیس جمهور قراردهند. بدانند که سال‌هایی از آینده عمر این انقلاب متأثر از حرکت انتخاباتی ایشان خواهد شد، و بدانند که اگر خالصانه و برای رضای خدا عمل کنند، چه رئیس جمهور بشوند و چه نشوند، مأجور خواهند بود.



گفتني است اسامي اين 22 دانشگاه در زير آمده است:

1-    بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف
2-    بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی
3-    بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر
4-    بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت
5-    بسیج دانشجویی دانشگاه تربيت مدرس
6-    بسیج دانشجویی دانشگاه امام حسین (ع)
7-    بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
8-    بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران جنوب
9-    بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال
10-    بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم تهران
11-    بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی البرز
12-    بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قزوين
13-    بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضايي
14-    بسیج دانشجویی دانشگاه انقلاب اسلامي
15-    بسیج دانشجویی دانشگاه شهيد عباسپور
16-    بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامي
17-    بسیج دانشجویی دانشگاه سراسري يزد
18-    بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشكي يزد
19-    بسیج دانشجویی دانشگاه سراسري سمنان
20-    بسیج دانشجویی دانشگاه سراسري شيراز
21-    بسیج دانشجویی دانشگاه سراسري زنجان
22-    بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشكي زنجان

انتهاي پيام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار