شلاق زدن شهروندان سوري در خيابان ادلب + فیلم

فیلمی از تروریست‌های تکفیری در سوریه منتشر شده که نشان می دهد آنها تحت عنوان هیئت شرعیه و بدون محاکمه عادلانه اقدام به شلاق زدن مردم در خیابان می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تي وي، اين حادثه در شهر سراقب  استان حلب پس از آن روي داد که دادگاه تشکيل شده از جانب شورشيان با صدور حکمي خواستار آن شد تا اين دو مرد به دليل آن‌چه که آن‌ها از آن به عنوان نقض سنت‌هاي ازدواج نام بردند شلاق زده شوند.

شورشيان سلفي وابسته به القاعده در جريان ناآرامي‌هاي بيش از دوسال گذشته در سوريه، اقدامات مشابه ديگري را نيز مرتکب شده‌اند. سلفي‌ها ادعا مي‌کنند، تفسير آن‌ها درست‌ترين شيوه اجراي قوانين اسلام است.

سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. شمار زيادي از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از سربازان و نيروهاي امنيتي سوريه در اين ناآرامي ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوريه مي‌گويد، اين ناآرامي‌ها از خارج از کشور کنترل و هدايت مي‌شود و گزارش‌هاي موجود نيز حاکي از آن است که شمار زيادي از شورشيان از اتباع خارجي هستند.

نيروهاي ارتش سوريه روز يکشنبه عمليات موفقيت آميزي را در شهر قصير واقع در استان مرکزي حمص اجرا و اين شهر را از وجود گروه‌هاي شورشي پاکسازي کردند. قصير شهري راهبردي واقع در مرز با لبنان است.

بشار اسد ،رئيس جمهور سوريه ، ۱۸ مه(۲۸ اردیبهشت) گفت: شورشياني از ۲۹ کشور در نقاط مختلف این کشور سرگرم جنگ با دولت دمشق هستند.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار