برنامه‌ی جامع توسعه‌ی معادن شهرستان سمنان تدوین می‌شود

فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به وجود معادن متنوع و متعدد در آیین شهرستان، گفت: برنامه‌ی جامع وین می‌توسعه‌ی معادن شود.

 


به گزارش خبرگزاری گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه‌ی سمنان، «حسن سعدالدین» در سومین جلسه‌ی بررسی مسائل و مشکلات معادن شهرستان سمنان که با حضور فرماندار، نماینده‌ی صنعت معدن تجارت استان و اعضای کارگروه شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در فرمانداری سمنان برگزار شد، گفت: معدن، بخش مهمی است که تاکنون در کشور کمتر به آن توجه شده است.

وی صادرات خام مواد معدنی را بدترین شیوه‌ی صادرات دانست و گفت: باید بکوشیم با فرآوری مواد معدنی ضمن افزایش ارزش افزوده و حضور در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی با ایجاد اشتغال‌های پایدار در تحقق «حماسه‌ی اقتصادی» گام برداریم.

فرماندار سمنان با اشاره به تعیین اولویت‌های حوزه‌ی معادن شهرستان، توجه دولت به این مقوله را در دور چهارم سفر دولت به استان سمنان و تخصیص 2500 میلیارد ریال اعتبار به معادن استان را فرصتی برای تدوین برنامه‌ی جامع توسعه‌ی معادن شهرستان دانست و گفت: فرمانداری سمنان بستر لازم را برای حضور سرمایه‌گذاران بخش معدن فراهم می‌کند.

وی تحول اساسی در بخش معدن را در شرایط کنونی، عامل رونق اقصادی و ایجاد اشتغال‌های جدید برشمرد و افزود: فعال‌سازی معادن متروکه و کمک به راه‌اندازی معادن جدید و برطرف کردن مشکلات پیش‌روی معدن داران از مهم‌ترین اهداف این کارگروه است.

«احمدی»، معاون سازمان صنعت معدت تجارت استان سمنان نیز در این جلسه تبدیل منابع خدادادی در معادن به مواد فرآوری شده را عامل افزایش درآمدهای ملی و ارزش افزوده دانست و تصریح کرد: سیاستگذاری، نظارت و اولویت‌بندی مباحث معدن در این زمینه از وظایف این کارگروه است.

براساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد با توجه به فراوانی معادن گچ و نمک در شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه، دانشگاه سمنان با استفاده از کانون گچ و نمک این دانشگاه، طرح مطالعاتی خود را در راه‌اندازی فرآوری‌های جدید در معادن نمک و گچ به کارگروه ارائه دهد. /ش

برچسب ها: فرماندار ، شهرستان ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.