گردهمايي فعالان حقوق بشر در واشنگتن براي تعطيلي گوانتانامو

فعالان حقوق بشر در گردهمايي در شهر واشنگتن خواستار اقدام جدي دولت براي بستن گوانتانامو شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ريل نيوز، هفدهم ميهصدمين روز اعتصاب غذاي زندانيان گوانتانامو است. صد و سي زنداني اين بازداشتگاه از خوردن و آشاميدن در اعتراض به بازداشت نامحدود خود و نيز توهين نگهبانان به قرآن هاي آنها خودداري مي کنند.
اوباما ، دور اول رياست جمهوري خود را با وعده بستن گوانتانامو ظرف يکسال، آغاز کرد. او بسته شدن گوانتانامو را به نفع منافع ملي آمريکا معرفي کرد.
در گردهمايي که فعالان حقوق بشر و مسئولان نظامي در واشنگتن دي سي داشتند، بحث درباره لزوم بسته شدن اين بازداشتگاه مطرح و بر اين نکته تاکيد شد که اکثر اين بازداشت شدها کاملا تبرئه شده اند اما همچنان در حبس هستند.
موريس ديويس بازپرس سابق گوانتانامو در اين گردهمايي خواستار افزايش آگاهي مردم دراينباره شد.
وي گفت:صد و شصت و شش نفر همچنان در گوانتانامو هستند که درباره هشتاد و شش نفر آنها اف بي آي، سيا و وزارت دادگستري  و وزارت دفاع متفقا اعلام کرده اند اين افراد هيچ جرمي مرتکب نشده اند و تهديدي فوري به شمار نمي روند. اما آنها هنوز دربند هستند. حبس اين افراد در حالي ادامه دارد که نگهداري هر فرد در گوانتانامو در سال بين هشتصد تا نهصد هزار دلار هزينه در بر دارد.
کارلوس وارنر وکيل مدافع بازداشت شدگان گوانتانامو در اينباره گفت:اوباما اين قدرت را دارد که ظرف يکسال اين بازداشتگاه را ببندد. او اين قدرت را دارد که افراد مناسبي را براي اين کار بگمارد و به اعتصاب غذاي معترضان پايان دهد.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار