زندگینامه آیت‌الله مكارم شیرازی مدون شد

زندگینامه سیاسی- اجتماعی آیت‌الله العظمی مكارم شیرازی به همراه تعدادی از مقالاتشان منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازسوره مهر، كتاب حاضر شامل دو بخش است: بخش اول؛ زندگینامه سیاسی- اجتماعی آیت‌الله العظمی ناصر مكارم شیرازی و بخش دوم شامل مقالات و مصاحبه‌ها. 
میرزا باقرعلیان‌ نژاد درباره این كتاب گفت: از آنجایی كه تاكنون زندگی‌نامه مستقل و كاملی، خصوصاً درباره مبارزات آیت‌الله مكارم شیرازی در دوران انقلاب اسلامی، منتشر نشده، در بخش اول كتاب برای آشنایی بیشتر مخاطبان با زندگینامه سیاسی- اجتماعی ایشان با استفاده از منابع موجود در آرشیو واحد فرهنگ ناموران معاصر ایران و بانك اطلاعات واحد تدوین تاریخ انقلاب اسلامی (حوزه هنری) و همچنین فیش‌برداری از 60 عنوان كتاب و دوازده عنوان نشریه و چندین پایگاه اینترنتی آمده است. 
این تدوینگر در ادامه اظهار كرد: همچنین در پایان تعدادی سند و ده‌ها تصویر از آرشیوهای اختصاصی آیت‌الله مكارم شیرازی، واحد تدوین تاریخ انقلاب اسلامی و موسسه اطلاعات آمده كه برخی از آنها برای اولین بار منتشر می‌شوند. 
علیان نژاد درباره بخش دوم كتاب گفت: یازده مقاله و یادداشت و دو مصاحبه‌ آیت‌الله مكارم شیرازی از روزنامه‌های كیهان و اطلاعات در سال 1357 فراهم آمد. همچنین برای آشنایی خواننده با موقعیت انقلاب اسلامی ایران در زمان انتشار مقاله یا مصاحبه، برای هر یك از آنها با توجه به اوضاع جاری ایران و محتوای مقاله با استفاده از منابع مختلف اشاره‌ای نگاشته شد. علاوه بر این، برای برخی مقالات گویاسازی در پاورقی انجام شد. تصویر برخی از مقالات آیت‌الله مكارم شیرازی نیز در پایان این بخش آمده است. 
وی افزود: پس از پایان نگارش كتاب و صفحه‌آرایی اولیه و كارشناسی اثر توسط مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی، یك نسخه از آن در اختیار آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی قرار گرفت و ایشان ما را مورد لطف خودشان قرار دادند و كل كتاب را مطالعه فرمودند و نكات دقیق و ارزشمندی را متذكر شدند كه در كتاب اعمال شد. 
آیت الله مكارم شیرازی در یادداشتی كه بر این كتاب آورده‌اند، بیان داشته‌اند: «از تمام برادرانی كه در تهیه این مجموعه با ارزش زحمت كشیده‌اند خصوصا جناب آقای میرزا باقر علیان نژاد كه بخش مهم آن بر دوش ایشان بوده سپاسگزارم و امیدوارم ذخیره یوم المعاد ایشان باشد.» /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار