نمايش سكه هاي تاريخي 20 كشور جهان در موزه آستان قدس رضوي

گنجينه ­اي ارزشمند از سکه ­هاي تاريخي 20 کشور جهان در گنجينه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوي به نمايش درآمده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گنجينه ­اي ارزشمند از سکه ­هاي تاريخي 20 کشور جهان در گنجينه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوي به نمايش درآمده است .
کارشناس گنجينه تمبر، اسکناس و سکه اين سازمان  امروز گفت: در اين نمايشگاه سکه‌هايي ازکشورهاي يونان ، انگليس ، ايرلند ، هند ، هنگ کنگ ، عراق ، کانادا ، استراليا، آلمان ، اتريش، افغانستان ، آرژانتين، بلغارستان و بوليوي همزمان با هفته ميراث فرهنگي در معرض ديد عموم  قرار گرفته است .
قاسمي افزود : سکه ­هاي به نمايش گذاشته شده در اين موزه ، سکه ­هايي هستند که زائران و مجاوران و مجموعه داران به گنجينه سکه آستان قدس رضوي اهدا کرده اند .
سکه 50 سنتي ازکشور هنگ کنگ ضرب سال 1965 ميلادي با تصوير ملکه اليزابت همراه با اولين تاج ملکه ، فلس‌هاي نقره عراق ، دراخماي يونان ، پني و پنس از ايرلند ، شيلينگ ، کرون و پني از انگليس و سکه هاي نيم ، يک و 2 آنا ، يک چهارم روپيه هند دوره استعمار و مربوط به سالهاي 1930 تا 1955 و تصوير جرج ششم از سکه هاي کم نظير موجود در اين مجموعه است.
کارشناس گنجينه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس گفت­: قديمي ترين سکه به نمايش در آمده در اين مجموعه ضرب 1919 ميلادي با مبلغ 2 آنا ازکشور هند از جنس مس نيکل و جديد ترين سکه با سال ضرب 2004 ميلادي با مبلغ يک يورو سنت ازکشور يونان و از جنس استيل با روکش مس است .
اين نمايشگاه تا پايان اين هفته داير است ./ي2
برچسب ها: سکه ، موزه ، آستان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.