نعمتي در اخطاري:

ممكن است مدارس روستايي سال آينده تعطيل شوند

نماينده مردم اسدآباد در مجلس با بيان اينكه مدارس روستاها از نعمت داشتن برق، آب و گاز محرومند‌، گفت: با این وضعیت مدارس روستایی سال آینده تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، بهروز نعمتی نماینده مردم اسد‌آباد در مجلس در نوبت صبح جلسه علنی امروز (شنبه 28 اردیبهشت ماه) طي اخطاري با استناد به اصل 30 قانون اساسی گفت: دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش را برای همه دانش‌آموزان تا پایان دوره متوسطه فراهم آورد.

وی افزود: مدارس ما به ویژه روستاها از نعمت داشتن برق، آب و گاز محرومند و ما متأسفانه با همه این موضوعات در تمام شهرستان‌ها گرفتار هستیم.

نعمتی با اشاره به بند 10 قانون اساسی تصریح کرد: دولت مکلف است هزینه‌های انشعابات مدارس را بپردازد، مدارس ما به ویژه در روستاها با توجه به بحث‌هایی که وجود دارد ممکن است در سال آینده تعطیل شوند چرا که بهای آب و برق را نمی‌پردازند.

نماینده اسد‌آباد اضافه كرد:خواهش من این است که به این موضوع کمک کنید؛ اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش را در روستاها تعطیل کنیم روشش این نیست ولی اگر می‌خواهیم آن را احیاء کنیم باید کمکش کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد كه در غياب لاريجاني رياست بخشي از جلسه علني امروز(شنبه) را بر عهده داشت، خطاب به این نماینده گفت: دولت مکلف است که خدمات آموزش و پرورش رایگان را برای همه به یک صورت فراهم کنند و ما برای آموزش و پرورش هم منابعی را پیش‌بینی می‌کنیم و آنها باید این حوزه را تامین کنند.

وی ادامه داد: الان بحث بر سر این است که چگونه این هزینه پرداخت شود، اما دغدغه شما درست است و باید خدمات آموزشی ما در مقاطع مختلف رایگان باشد.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار