بازداشت تظاهرکنندگان معترض به فعاليت زندان گوانتانامو در مقابل کاخ سفيد

گروهي از فعالان گروه موسوم به "هکرهاي ناشناس" در همصدايي با اعتصاب غذاي 100 روزه زندانيان زندان گوانتانامو فعاليت هاي ضد آمريکايي و اعتراضي خود را افزايش داده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه راشا تودي؛ اين گروه با انتشار بيانيه اي اعلام کرده که در صورت ادامه فعاليت زندان گونتانامو "ايميل هاي حاوي بمب هاي الکترونيکي و دورنماهاي مخربي" را براي مقامات آمريکايي و اداره هاي دولتي آن کشور ارسال خواهند نمود. 


در پي اين اقدام جمعي از معترضين به فعاليت زندان گوانتانامو بدليل ادامه رفتار وحشيانه زندانبانان آمريکايي با زندانيان و در همراهي با اعتصاب غذاي زندانيان بازداشتي روز جمعه گذشته در مقابل کاخ سفيد تجمعي اعتراضي برگزار کردند. تظاهرکنندگان در اقدامي اعتراضي لباس هاي نارنجي زندانيان گوانتانامو را بر تن کرده بودند و صورت بندهاي سياهي را بر سر گذاشته بودند که زندانبانان آمريکايي در هنگام شکنجه زندانيان از آنها استفاده مي کنند.

 معترضين قصد داشتند تا به افکار عمومي نشان دهند که زندانيان زندان گوانتانامو در وضعيت اسفناکي به سر مي برند. پس از بي توجهي تظاهرکنندگان به دستور پليس براي متفرق شدن معترضين توسط پليس بازداشت شدند. هنوز خبري از تعداد دقيق بازداشت شدگان اعلام نشده است.
 
تظاهرکنندگان با انتشار بيانيه اي اظهار داشته اند که هدف آنان "آگاه سازي افکار عمومي و رسانه هاي اجتماعي" از نقض حقوق بشري است که در زندان گوانتانامو توسط زندانبانان آمريکايي روي مي دهد. آنان همچنين در ادامه اين بيانيه افزوده اند که نسبت به نامشخص بودن وضعيت زندانيان نگران هستند. همچنين در بيانيه اي که در اوايل ماه جاري ميلادي از سوي گروه هکرهاي ناشناس منتشر شده بود آنان با زندانيان اعتصاب غذا کننده در زندان گوانتانامو ابراز همبستگي کرده و خواستار "تعطيلي زندان گوانتانامو" شده بودند.

اين گروه همچنين با انتشار پيام هايي بر روي شبکه اجتماعي "توئيتر" اعتراض ضد آمريکايي خود را اعلام کرده بود. برخي از پيام هاي منتشر شده بدين شرح اند "دولت آمريکا مرداني را در زندان گوانتانامو به قتل مي رسد که اصلا نبايد در آنجا باشند."، "زندانبانان به شيوه اي وحشيانه لوله آب را به درون بيني زندانيان وارد مي کنند. در آن زمان زنداني احساس مي کند که آب وارد چشمان و جمجمه اش شده است." اين گروه همچنين هشدار داده که در صورت ادامه فعاليت زندان گوانتانامو تماس هاي تلفني حاوي "بمب هاي تلفني" را با مقامات دولتي آمريکايي برقرار خواهد نمود. 

گروه عظيمي از زندانيان گوانتانامو از ماه فوريه گذشته اعتصاب غذاي اعتراضي خود را آغاز کرده اند. در حدود 166 نفر از آنان توسط زندانبانان آمريکايي از زندان به نقطه اي ديگر منتقل شده اند و 102 نفر از آنها هنوز در اعتصاب به سر مي برند. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار