وزير کشور آلمان:

بايد جلوي بازگشت تروريستها از سوريه به اروپا گرفته شود

وزير کشور آلمان با اذعان مجدد به حضور تروريستهاي تبعه اروپا در کنار گروههاي تروريستي در سوريه و با هشدار درباره خطر بازگشت تروريستها به اروپا ، درخواست کرد جلوي بازگشت آنها گرفته شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ اين دومين اعتراف هانز پيتر فردريک در کمتر از يک ماه گذشته در خصوص حضور تروريستها از اتباع اروپا در سوريه است که در کنار گروههاي تروريستي مسلح مي جنگند.

از طرف ديگر يکي از شيوخي به جهاد تحريک مي کند اذعان کرد کشورهاي اروپايي به تروريستها کمک مي کنند تا از اروپا براي جنگ با نظام سوريه به اين کشور بروند . بيم و نگراني آلمان به اين سبب است که تروريستها به اروپا بازگردند و خطري براي امنيت ملي اروپا باشند.  علي سليمان گزارشگر شبکه سوريه در گزارشي گفت : چه چيزي باعث شده است که وزير کشور آلمان به حضور صدها تروريست اروپايي در سوريه  اذعان کند ؟ اظهارات فردريک با توجه به صحبتها از حل وفصل سياسي چه معنايي دارد؟

وزيرکشور آلمان کمتر از يک ماه پيش اذعان کرد که حدود سي تروريست آلماني در کنار باندهاي مسلح در سوريه مي جنگند اما اين بار اين رقم را حدود بيست و چهار برابر افزايش داد و گفت حدود هفتصد تروريست از اتباع اروپا در سوريه مي جنگند.فردريک هشدار داد آنها شايد به فکر بازگشت به کشورهاي اروپايي هستند بنابراين بايد سياست جديدي تدوين شود تا جلوي بازگشت آنها به اروپا گرفته شود .ترس آلمان به سبب جنگ تروريستها در سوريه و دلسوزي وي براي سوريها نيست بلکه وي بيم آن را دارد که آنها به اروپا بازگردند .

فردريک در اظهارات پيشين خود در گفتگو با تلويزيون آلمان تأکيد کرده بود اين تروريستها ، خطري براي امنيت ملي کشورش هستند.وي افزوده بود آنها زمانيکه در سوريه حضور دارند نحوه به کارگيري مواد منفجره و خودروهاي بمب گذاري شده و شيوه هاي مختلف جنگ را آموزش مي بيند و اگر بازگردند بيم آن وجود دارد که از اين شيوه ها در آلمان و ديگر کشورهاي اروپايي استفاده کنند .

فرديک پيش از اين اعترافات نيز فاش کرده بود تجهيزات ويژه متعلق به اسلحه در سوريه پيدا شده است که اسامي کشورهاي اروپايي مانند بلژيک و آلمان بر روي اين تجهيزات ديده مي شود و باندهاي تروريستي از اين سلاحها استفاده مي کنند.اين نشان مي دهد کشورهاي اروپايي فعاليتهاي طرفهايي را که اين کشورها آنها را گروههاي جهادي مي نامند تسهيل و چشمان خود را بر روي موضوع جذب جوانان در اروپا براي جنگ در سوريه مي بندند.

شيخ محمد تمامي مستقر در بلژيک گفت:« زمانيکه جوانان از بلژيک يا هلند به سوريه مي روند اين جهاد است. آنها چگونه از فرودگاهها خارج شدند ؟ قانون بر اين موضوع صحه گذاشته است جوان کم سن و سال بايد از پدرش مجوز داشته  باشد اما اين مجوز را شهرداري مي دهد اينکه چگونه اين جوانان مي روند  چگونه از اين کشورها خارج مي شوند و چگونه به آنها اجازه خروج از فرودگاهها داده مي شود بدون ترديد دولت در اين زمينه نقش مهمي ايفا مي کند ».

اما همينکه آنها ( اروپايي ها )خطر تروريستها را احساس کردند و انفجارهاي بوستون در آمريکا رخ داد ، اين باندها از نظر اروپايي ها باندهاي  تروريستي شدند در صورتيکه از اصل و  اساس نيز اين باندها از نظر اروپايي ها ، طرحهاي آينده براي تروريسم محسوب مي شوند.

پارت سومرز شهردار ميشلين در بلژيک گفت :« از آنها در سوريه فقط براي کشتن استفاده مي شود آنان نمي توانند در اين کشور کاري از پيش ببرند .مشکل بزرگ جامعه ما در اين است که زمانيکه بازگردند همانند تروريست باز خواهند گشت و خطر حقيقي براي جامعه ما خواهند بود ».
برخي تندروهاي غربي خواستار بهار اروپايي هستند تا غرب را از خواب طولاني زمستاني بيدار کنند آنها اين بهار را  از طريق اخراج جهادي هاي تندرو و باطل کردن گذرنامه هايشان خواسته اند زيرا به اعتقاد تندروهاي غربي اگر قرار باشد اروپايي ها قربانيان آينده اين تروريستها باشند مجالي براي تکثرگرايي فرهنگي وجود ندارد .

برچسب ها: آلمان ، تروریست ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار