اردبیل/

احیای ظرفیت معدنی استان با مشارکت سرمایه‌گذاران

استاندار اردبیل گفت: برای احیای ظرفیت‌های عظیم معدنی در استان اردبیل نیاز به مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران مستعد در این حوزه داریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاددر جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معدن در اردبیل اظهار داشت: ما باید در توسعه بخش معدن شناسایی و پهنه‌بندی مناطق مختلف معدنی را جزو اولویت‌ها و حرکت‌های خود قرار دهیم تا در این زمینه با تنگناها و مشکلات خاص روبه‌رو نشویم.

وی تصریح کرد: توسعه بخش معدن باید با کمترین خسارت به منابع طبیعی و اراضی کشاورزی همراه باشد چرا که بالاترین ظرفیت و قابلیت‌ها در استان کشاورزی و گردشگری است و باید با استفاده بهینه و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها بتوان زمینه توسعه همه‌جانبه استان را فراهم کرد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: به منظور تعیین تکلیف پروژه‌های معدنی و مشخص کردن محدوده‌های اکتشاف جهت عدم نابودی منابع طبیعی، دستگاه‌های دخیل هماهنگی‌های لازم را در این حوزه با همدیگر برای تسهیل و تسریع اجرای طرح‌ها و رفع اختلاف در واگذاری محدوده‌های معدنی داشته باشند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه ستاد اجرایی استان در زمینه‌های اکتشافات، استخراج، فرآوری و صنایع معدنی فعالیت‌های معدنی خود را انجام می‌دهند، اضافه کرد: طراحی و تدوین برنامه‌ها، نظارت بر معادن برای فعال کردن محدوده‌های غیر فعال و راکد، فراخوان عمومی در راستای استفاده بهینه از ذخایر معدنی و راه‌اندازی معادن راکد از جمله وظایف این ستاد است.

وی بیان کرد: آغاز فعالیت کارگروه توسعه بخش معدن در استان به عنوان نهادی پشتیبان نقش مهمی در تحقق برنامه‌های آتی بخش معدن و صنایع معدنی خواهد داشت/س 

برچسب ها: اردبیل ، احیای ، ظرفیت ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.