ارومیه/

رتبه دوم کشوری استان آذربایجان غربی در اجرای طرح شبنم

معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: این استان در اجرای طرح شبنم "ویژه مبارزه با کالای قاچاق" رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه سلیمان علیزاده در دومین جلسه کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی قاچاق کالا و ارز استان در سال92 که در سال جلسات شهید باکری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی برگزارشد اظهار داشت : طی سال گذشته ستاد اجرایی طرح استان با برگزاری 20 جلسه کارگروه تامین و نصب و با بیش از 160 مصوبه در اجرای مرحله اول و دوم یکی از استان های پیشتاز در کشور بوده و رتبه دوم کشوری را در امر مبارزه با کالای قاچاق کسب کرده است.

بگفته وی: در طول اجرای طرح برای بیش از 10 میلیون قلم کالای وارداتی و برای 4 میلیون و 470 هزار قلم کالا در سطح عرضه بارکد تخصیص و نصب شده است.

علیزاده تصریح کرد: کلیه لوازم خانگی، انواع گوشی تلفن همراه، انواع اسباب بازی،پوشاک، کیف و کفش، رایانه و کلیه قطعات آن، کلیه لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع لوازم ورزشی، انواع لوازم ساختمانی و انواع ساعت از کالاهای مشمول این طرح بودند.

وی بابیان اینکه براساس ارزیابی صورت گرفته از بازار استان اجرای طرح شبنم تاثیر چشمگیری در کاهش قاچاق کالا داشته است اضافه کرد: با اجرای این طرح میزان قاچاق مواد غذایی 20 درصد ، لوازم آرایشی و بهداشتی 15 درصد، البسه و پوشاک 30 درصد، کیف وکفش 25 درصد و کالاهای دخانی 35 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی افزود: هدف از اجرای طرح شبنم شناسایی کالاهای قاچاق است؛ در این طرح کالاهای مجاز برچسب شبنم دریافت می کنند و کالاهایی که این برچسب را ندارند، قاچاق محسوب می شوند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآورشد: مصرف‌کنندگان باید به هنگام خرید و تحویل کالا، دقت لازم را به جهت نصب برچسب دوبعدی بنمایند، در غیر این صورت از خرید آن خودداری کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.