قم/

ماه رجب، ماه نزول رحمت الهی و اجابت دعا

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ماه رجب ماه نزول رحمت الهی و اجابت دعا است، دعا کردن را محبوبترین کار در نزد خدای متعال ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین محمدی در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران در سخنانی به تشریح اهمیت دعا کردن در ماه رجب پرداخت و اظهار کرد: رجب ماه نزول رحمت الهی است و خدا تمام رحمتش را در این ماه بر مردم نازل می‌کند، ایام رجب بسیار با برکت بوده و در هیچ روزی مانند لیله الرغائب سفارش به دعا نشده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر علیه‌السلام که هیچ عملی نزد خدا محبوب‌تر از گدایی نیست، اضافه کرد: یکی از آرزوهای حضرت ابراهیم این بود که در قیامت در زمره صالحین قرار گیرند؛ حضرت یوسف نیز این آرزو را داشت که عاقبت به خیر از دنیا برود، ما نیز در چنین روزهای با ارزشی باید از خدا عاقبت به خیری آرزو کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان‌هایی که با تمام وجود علم را درک کردند و در آن راسخ هستند دعایشان این بود که خدایا ما را به خودمان واگذار نکن و این توفیق را از ما نگیر، هیچ عملی محبوب‌تر از این نیست که درب خانه خدا به گدایی برویم و خواسته‌مان را به خدا عرضه داریم و از درگاه او حاجاتمان را طلب کنیم.

محمدی به جایگاه دعا در زمان غیبت امام زمان عجل‌الله فرجه اشاره کرد و گفت: اولیای خدا در دعای عهدی که امام صادق علیه‌السلام به ما یاد داده گفتند «اگر کسی چهل روز به خواندن دعای عهد موفق شود توفیق دیدار امام زمان علیه‌السلام به او عطا می‌شود»، در این دعا عرضه می‌داریم خداوندا اگر بین من و امام زمانم مرگ فاصله انداخت، آن مرگی که حکم حتمی توست، زمان ظهور من را از قبر خارج کن و من را در زمره یاران حضرت قرار ده.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با تاکید بر اینکه اگر خداوند توفیق دعا را به افراد بدهد از اجابت آن محرومشان نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: آمدن شما به مسجد مقدس جمکران توفیقی الهی است که باید از آن بهره بگیرید، در این مکان مقدس برای ظهور و فرج حضرت ولی عصر عجل‌الله فرجه بسیار دعا کنید و عاقبت به خیری، معرفت شناخت اهل ‌بیت (ع) و تواضع را از خداوند متعال برای خود و دیگران مسئلت کنید./س

برچسب ها: قم ، ماه رجب ، ماه رحمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.