شهرکرد/

اصل کار در کشاورزی، حفاظت از منابع طبیعی است

نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اقتصاد کشور باید مبتنی بر کشاورزی شکل بگیرد و کشاورزی، وقتی معنا پیدا می کند که با فعالیت های منابع طبیعی همراه باشد و به عبارت دیگر اساس کار در کشاورزی، حفاظت از منابع طبیعی است.

 حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: صیانت و جلوگیری از تخریب عرصه های منابع طبیعی نیاز به عزم ملی دارد.
وی افزود: نباید به جنگل و مرتع با دید اقتصادی نگاه کرد زیرا این عرصه ها در حیات و محیط زیست و سلامت جامعه نقش موثری دارد و برای صیانت از عرصه های منابع طبیعی، لازم است بین مسئولان و مردم، همکاری دوجانبه شکل گیرد.
حجت الاسلام طباطبایی نژاد از جنگل ها و مراتع به عنوان منابع حیاتی زندگی امروزی یاد کرد و افزود: لازم است در این بخش، فرهنگ صیانت از عرصه های ملی گسترش یابد.
نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه هر چیزی در نظام آفرینش براساس حکمت آفریده شده و جنگل و مرتع یکی از این حکمت ها است، اضافه کرد: مدیریت و بهره برداری بهینه از عرصه های منابع طبیعی در احیای این عرصه ها مهم است.
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار، کار مدیران و کارکنان منابع طبیعی را با ارزش خواند و گفت: پرسنل و فعالان در بخش منابع طبیعی، برای کشور کار زیربنایی انجام می دهند.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام با بیان احادیث و آیات قرآن در حفاظت از انفال و منابع طبیعی، تاکید کرد: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری نیز بارها بر لزوم حفاظت از این عرصه ها برای توسعه پایدار تاکید کرده اند.
وی با تجلیل از همکاری مطلوب مدیران ستادی استان چهارمحال و بختیاری در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، ادامه داد: منابع طبیعی اختصاص به یک نسل ندارد و باید این نعمت خدادادی برای دیگر نسل ها نیز حفظ شود.
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: حفظ منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی زمینه ساز توسعه پایدار است چرا که منابع طبیعی متعلق به مردم است و آنها باید در حفظ و نگهداری آن مشارکت داشته باشند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گفت: دیدگاه های مختلفی نسبت به حفظ عرصه های منابع طبیعی وجود دارد که برخی از این دیدگاه مبنی بر آن است که عرصه های منابع طبیعی باید بی چون و چرا در خدمت اهداف توسعه ای قرار گیرد.
خسرو عبداللهی افزود: دیدگاه دیگر نیز مبنی بر آن است که نباید از عرصه های ملی نظیر جنگل ها و مرتع ها به هیچ وجه بهره برداری شود، زیرا این عرصه ها نابود می شود.
وی با بیان لزوم تغییر نگاه مدیران و مسئولان اقتصادی کشور به استفاده از عرصه های منابع طبیعی، افزود: باید از عرصه های جنگلی و مرتعی در راستای توسعه پایدار و بهره مندی فعالان این عرصه ها از منابع آن، استفاده شود.
گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان های منطقه 2 کشور در شهرکرد برگزار شد./س
برچسب ها: اصل ، کار ، کشاورزی ، حفاظت ، منابع ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.