حجت‌الاسلام فلاحیان در دانشگاه علوم پزشکی:

آيت‌الله رفسنجانی نمی‌تواند برنامه‌های پیشرفت کشور را با قدرت انجام دهد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با شرایط فعلی جامعه احساس می‌کنم آقای هاشمی رفسنجانی نمی‌تواند برنامه‌های مورد نظر بنده برای پیشرفت کشور را با قدرت اجرا کند.

به گزارش گروه ويژه‌نامه انتخابات باشگاه خبرنگاران،حجت الاسلام علی فلاحیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، اظهار داشت: بنده مطالعات در خصوص معضلات کشور داشتم و  12 سخنرانی در مجلس خبرگان در حوزه‌های مختلف را تدوین کردم و با دوستانی که می‌خواستند نامزد شوند در میان گذاشتم. اما آنها نه توجیه بودند و نه حال و هوای اجرای این برنامه‌ها را داشتند. لذا تصمیم گرفتم خودم نامزد شود.

فلاحیان با بیان اینکه شعار انتخاباتی بنده «اسلام، پیشرفت، ایران قدرتمند» است، گفت: کنترل نقدینگی، ایجاد اشتغال با گرایش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گسترش روابط با همسایگان و کشورهای جهان، دولت الکترونیک، اصلاح صنایع کشور، کارآمدی دولت بر اساس کار کارشناسی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت، سرمایه‌گذاری برای جذب توریست، توسعه خدمات و هزینه‌های ازدواج جوانان و کمک به اقشار کم درآمد، امنیت سرمایه‌گذاری و اجتماعی و سرمایه‌گذاری برای استحکام خانواده از جمله برنامه‌های بنده است.

وی ادامه داد: مهمترین مطالبه مردم ابتدا گرانی و دوم بیکاری است. نیاز است برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

فلاحیان با اشاره به مذاکرات ایران با غرب، گفت: ما چالش‌های فراوانی با غربی‌ها داشتیم و به نقطه حساسی رسیده‌ایم و هر دو طرف باید تصمیم بگیرند و به توافقی برسند وقت مذاکرات پایان یافته است در این حال حضور گسترده مردم در انتخابات می تواند موضع ایران را در مسائل بین‌المللی تقویت کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره معضل اشتغال و رفع آن اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی استفاده کنیم و یا صنایعی که در کشور موجود نیست، ایجاد کنیم. ما باید نیروی انسانی متخصص داشته باشیم که توسعه دانشگاه‌ها نیز در همین راستا بود.

فلاحیان در خصوص مهمترین اقدامش در دوران وزارت دفاع، اظهار داشت: ما در این وزارتخانه چند مبحث داشتیم که باید دنبال می‌کردیم یکی از آنها جمع‌آوری موضوعات علمی بود، موضوعاتی که در دنیا هست و به ما نمی‌دهند که توفیقات زیادی در این زمینه داشتیم ولی اگر همکاری دستگاه‌های دیپلماسی و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز با ما صورت می‌گرفت، بیشتر می‌توانستیم برای پیشرفت کشور کارهای اساسی انجام دهیم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص مدرسه حقانی و تندروی‌های اعضای این مدرسه گفت:‌مهمترین چالشی که ما بعد از انقلاب پیدا کردیم چالش امنیتی بود، آمریکایی‌ها نظریه‌های مختلفی برای بر هم زدن امنیت ما داشتند و از طرف دیگر با تجاوز خارجی و تحریم‌ها روبرو بودیم. که در همین زمان مدرسه حقانی از ابتدا برای کادرهای جمهوری اسلامی تاسیس شد و اولین مسئله آنها مسئله امنیتی شد و آنها وارد دستگاه قضایی و اطلاعاتی شدند و اینگونه برداشت می‌شد که این افراد تندرو هستند درحالی که اینگونه نبود و این چهره وزارتخانه‌های مربوطه بود.

فلاحیان با بیان اینکه از ابتدا با برنامه مقابله با افزایش جمعیت مخالف بودند، اظهار داشت:‌کنترل جمعیت کشور را پیر می‌‌کند و ما باید تلاش کنیم که اشتغال ایجاد شود نه اینکه جمعیت را کم کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا قرار نبود قبل از تایید صلاحیت‌ها سخنرانی تبلیغاتی صورت نگیرد، گفت: درست است، قرار بود که صحبت نکنیم ولی به دلیل اینکه دانشگاه‌ها تعطیل می‌شود، مجوز گرفتند که کاندیداها در جمع دانشجویان صحبت کنند و مانعی ندارد به شرط اینکه بنر و کار تبلیغی در دانشگاه‌ها پخش نشود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص رابطه با کشورهای مختلف تصریح کرد: بجز آمریکا و اسرائیل ما با همه کشورها رابطه داریم و از این رابطه باید در جهت منافع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استفاده کنیم. که لازمه آن داشتن کادر دیپلماتیک قدرتمند است.

وی با بیان اینکه ما با همسایگان‌مان نیز مشکلاتی داریم، گفت: با هر کدام از این کشورها که می‌خواهیم رابطه برقرار کنیم آمریکایی‌ها به آنها فشار می‌آوردند تا این روابط قطع شود و در حال مقابله با ما هستند. باید دشمن را با تحلیل و عملکرد به عقب‌نشینی وادار کنیم. و از طرف دیگر همیشه روابط دوستانه با کشورهایی که به دنبال مقابله با منافع ما هستند جواب نمی‌دهد.

فلاحیان در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا به دلیل مشکلات اقتصادی که گریبانگیرش شده ممکن است توافقات شفاهی و یا عملی با ایران داشته باشد.

وی در خصوص رابطه با آمریکا اظهار داشت: اگر منظور رابطه با آمریکا استفاده کردن از امکانات و منافع آنهاست، که موضوع مثبتی است ولی اگر منظور این است که با آنها سازش کنیم، خوب شاه هم این کار را می‌کرد و دیگر نیازی به ما نبود.

فلاحیان در پاسخ به انتقادی در خصوص سن بالایش برای ریاست جمهوری گفت: شناسنامه بیانگر جوانی و یا پیری نیست و من تست‌هایی دادم و دستگاه‌های پزشکی بنده را جوان تشخیص دادند از طرف دیگر کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود، باید توانایی و تجربه مسئولیت‌های اجرایی را با موفقیت گذرانده باشد. رئیس جمهور باید بیشتر توانایی فکری و تجربی داشته باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در خصوص بحث قتل‌های زنجیره‌ای، تصریح کرد: قتل‌های زنجیره‌ای یک سال و نیم بعد از دوران وزارت بنده بود و این ظلم رسانه‌ها بود که مسئولیت آن را به من نسبت دادند.

فلاحیان در خصوص مذاکرات ایران با غربی‌ها اظهار داشت: نباید کارهایی که تاکنون انجام شده را نادیده گرفت و تا الان این مذاکرات نتیجه‌بخش بوده و ما منتظر کم شدن تحریم‌ها بودیم اما به یکباره کاخ سفید تصمیم گرفت که این دو ماه را نیز صبر کند تا رئیس جمهور بعدی مشخص شود.

وی افزود: در هر صورت کل سیاست‌های کلان کشور طبق قانون اساسی بر عهده مقام معظم رهبری است و اینجا شبیه فرانسه است. رئیس جمهور آنها نقش رهبر و نخست‌وزیر نقش رئیس جمهور را ایفا می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد:‌ جنگ و صلح در رابطه با آمریکا که یک کشور متخاصم است به عهده مقام معظم رهبری است البته دولت و رئیس جمهور نیز در این خصوص مشارکت دارند و اجرای دیپلماسی به عهده دولت است.

فلاحیان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: افق‌های پیش‌روی کشور روشن و باز است اما در همه شاخصه‌ها پیشرفت داشته‌ایم اما هنوز به نقاط مورد نظر نرسیده‌ایم و در بخش هایی که عقب هستیم نیز جلو خواهیم رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه همه مشکلات اقتصادی امروز به دلیل تحریم‌ها نیست، گفت: بخشی از این مشکلات به دلیل سیاست‌‌گذاری غلط در رابطه با رایانه‌ها و مسکن مهر بوده که در این راستا دیگر نباید استقراض کنیم و باید سرعت گردش پول را کاهش و بدهی بانک مرکزی را پس دهیم همینطور باید تولید ناخالص ملی را افزایش دهیم.

فلاحیان در پاسخ به این سؤال که آیا به نفع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کنار می‌رود یا خیر، اظهار داشت: با شرایط فعلی جامعه ما این توان را در ایشان نمی‌بینم که برنامه‌های مورد نظرم در خصوص پیشرفت کشور را با قوت اجرا کند.

وی با بیان اینکه شرایط سیاسی و بین‌المللی ما تغییر کرده است، گفت: الان بدهی دولت 60 هزار میلیارد تومان است و در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی، دولت هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار بود و بنده به آقای نوربخش گفتم که باید این بدهی را بدهیم که نرخ بهره ما با دنیا برابر شود اما او اهدافی دیگر برای توسعه کشور داشت و این موضوع را قبول نمی‌کرد و فکر هم نمی‌کرد که از آن هم چنین تصوری داشته باشد ضمن اینکه این سیستم ربوی جنگ با خداست.

انتهاي پيام/

منبع فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار