حرکات معکوس لیگ فوتبال ایران و قطر؛

لیگ های فوتبال ایران و قطر این روزها حرکات معکوسی با هم دارند

لیگ ایران تعداد تیم های خود را از 18 تیم به 16 تیم رساند و در مقابل لیگ قطر تعداد تیم هایش را از 12 به 14 ارتقا داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، لیگ هر کشور به منزله ی ویترین فوتبال آن کشور است. به گونه ای که عملکرد تیم ملی فوتبال هر کشور وابسته به همین مسابقات لیگ آن است.

هرچه مسابقات لیگ منظم تر و با برنامه تر برگزار شود به طور قطع عملکرد تیم ملی نیز بهتر خواهد بود.

مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان مدت هاست که در پی 16 تیمی کردن لیگ بوده اند.

18 تیمی بودن لیگ هم برنامه ها را پیچیده تر می کند و هم مسابقات را فشرده تر، همین فشردگی برنامه سازان لیگ باعث می شود تا تیم ها و بازیکنان خستگی ناشی از بازی های باشگاهی خود را با عملکرد نه چندان موفق در بازی های ملی به نمایش بگذارند، سرمربی تیم فوتبال کشورمان بارها در خصوص همین مورد با باشگاه ها به مشکل برخورده بود.

به طور قطع اگر تعداد تیم ها کمتر شود رقابت ها نیز بیشتر خواهد شد و وقتی رقابت ها بیشتر شود بدون شک بازی های جذاب تری در لیگ به چشم می خورد، اما یکی از مزایای برگزاری لیگ با تعداد تیم های بیشتر، شرکت دادن تعداد تیم های بیشتر و در نتیجه بازی کردن تعداد بازیکنان بیشتر خواهد بود.

وقتی بازیکنان بیشتری در لیگ پا به توپ شوند استعدادهای بیشتری شکفته می شوند و چه بسیار پدیده هایی که به فوتبال کشور معرفی می شوند، این پدیده ها می توانند به تیم ملی نیز راه پیدا کنند.

علاوه بر این بسیاری از تیم های شهرستانی که از تمام توان و پتانسیل خود برای راه یابی به مسابقات سطح اول کشور بهره می برند به این امید که آنها هم بتوانند در لیگ برتر جای داشته باشند و 18 تیمي بودن لیگ فرصت بیشتری به تیم های شهرستانی خواهد داد.

به هر حال این کیفیت لیگ است که چه در لیگ ایران و چه در لیگ قطر برای مسئولان حائز اهمیت است و کمیت جزو کمترین اولویت ها برای مسئولان است./آق
برچسب ها: لیگ ایران ، قطر ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار