با همت جمعیت هلال احمر کشور؛

بزرگترین بیمارستان توانبخشی خاورمیانه افتتاح شد

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیمارستان فوق تخصصی نور افشار نیاز اصلی و اولیه جامعه بشری برای پیشگیری و بازتوانی اختلالات حرکتی تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ابوالحسن فقیه ، رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر گفت ؛ بر اساس آمار، اختلالات حرکتی یکی از مهمترین معضلاتی است که افراد بیمار با آن مواجه اند و از هر 3 نفر یک نفر دچار اختلالات حرکتی است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از بیماریهای مضمن را اختلالات حرکتی تشکیل می دهد عنوان کرد؛ هزینه ای که اینگونه بیماریها بر جامعه تحمیل می کنند پوشیده نیست .

فقیه در ادامه افزود: بیمارستان نور افشار مرکز ی است که در چهار سطح پیشگیری ، درمان ، آموزش و تحقیق و باز توانی مختص به امور اختلالات حرکتی قابل بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه همواره نیاز جامعه به وجود سازمان و مرکزی است برای رسیدگی تخصصی  و فوق تخصصی به اینگونه بیماریها بوده است تصریح کرد: این بیمارستان برای افراد معلول و جانباز در زمینه پیشگیری از مداخلات قبل از تولد تا جراحی های پیشرفته در زمینه باز توانی انجام می شود.

فقیه در خصوص این بیمارستان تصریح کرد: این بیمارستا ن با 4 هزار هکتار زمین و 24 هزار متر مربع زیر بنا ، 50 سال پیش توسط مرحوم نور افشار وقف بیماران فلج اطفال شده و هم اکنون بعد از 12 سال  وقفه در ساخت این بیمارستان با 16 تخت  آی سی، یو و 4 اتاق عمل در زمینه کار درمانی ، آب درمانی، پزشکی ورزشی و فیز یو تراپی شروع به فعالیت کرده است.

وی در خاتمه  با بیان اینکه بعد کاربردی دیگر این بیمارستان به ورزشکاران اختصاص دارد عنوان کرد: جامعه ما دارای 2.5 میلیون نفر ورزشکار حرفه ای و غیر حرفه ای که برای رفع اسیب های اساسی ورزشکاران در این مرکز بطور پیشرفته و فوق تخصصی درمان خواهند شد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار