محمدی:

کشتی در المپیک باید حفظ شود /در جام تختی تک چهره های شاخصی حضور داشتند

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان اعتقاد دارد از آنجا که بیشترین افتخارات ایران در المپیک ها مربوط به کشتی است برای حفظ این رشته در المپیک 2020 وظیفه داریم با همه وجود تلاش کنیم.

غلامرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: کشتی با فرهنگ ما آمیخته شده و تاریخ نشان می دهد بیشترین افتخارات ورزشی ایران در میادین مهمی چون المپیک متعلق به این رشته است.

وی ادامه داد: در جریان مسابقات جام جهانی تهران با پیشنهاد کشور آمریکا قرار شد 25 اردیبهشت تورنمنتی سه جانبه میان 3 قطب اصلی کشتی جهان یعنی ایران، روسیه و آمریکا برای حفظ این رشته در المپیک در شهر نیویورک برگزار شود و به همین منظور از آنجایی که کشتی برای ما اهمیت ویژه ای دارد در این مسابقات با قدرت به میدان خواهیم رفت.

دارنده دو مدال نقره جهان تصریح کرد: این مسابقات به لحاظ فنی نیز برای ما بسیار مهم است به هیمن منظور زمانی که اردوهای تیم ملی از روز 14 فرودین سال جاری شروع شد برنامه ی منظم و منسجمی را تدوین کردیم و طی چند هفته گذشته نیز ملی پوشان اعزامی تمرینات ویژه ای را زیر نظر کار فنی دنبال کردند.

وی با بیان این که مسابقه با تیم آمریکا همواره برای ما از حساسیت های خاصی برخورداراست گفت: کشتی گرفتن با تیم آمریکا آن هم در خاک خودشان خیلی متفاوت است از همین رو هرچند کار خیلی سخت است اما امیدوارم آزادکاران با غیرت کشورمان مثل همیشه دلاورمردانه روی تشک حاضر شوند تا همچون مسابقات جام جهانی این تیم را شکست دهیم.

دارنده دو مدال برنز جهان درباره مسابقات جام تختی امسال نیز اظهار داشت: رقابتهای جام تختی امسال بهترین میدان برای عرضه اندام کشتی گیران داخلی بود و در واقع تک چهره های خوبی در این مسابقات حضور داشتند به همین منظور تعدادی از بهترین ها جواز حضور در مرحله نهایی انتخاب تیم ملی را کسب کردند.

محمدی درباره این که چرا کشورهای خارجی استقبالی از مسابقات جام تختی نکردند گفت: امسال پس از سال ها تاریخ رقابتهای جام تختی تغییر کرد معمولاً این مسابقات در بهمن یا اسفند ماه برگزارمی شد اما در هرصورت نیاز به رایزنی های بیشتری برای حضور تیم های قدرتمند در جام جهان پهلوان تختی را داریم که امیدوارم در سال های آینده با تمهیداتی که صورت می گیرد این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شود./مح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار