فراشي گفت: اكثر كودكان معتاد ماحصل زندگي پس از طلاق والدين آنهاست كه عدم مهارت‌هاي درست زندگي كردن و فرزندپروري به اين مسئله دامن مي‌زند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌اله فراشي در اين جلسه ضمن گزارشي از وضعيت اعتياد استان به اعضاي كميته گفت: استان لرستان جزء استان‌هاي اول مصرف‌كننده مواد مخدر است و در اين حيث در وضعيت قرمز وجود دارد كه با توجه به اين موضوع بايد همت و مسئوليت را در اين حوزه بيشتر كرد.

وي خاطر نشان كرد: اعتياد دارويي در استان ما به شدت شيوع پيدا كرده كه مي‌طلبد برنامه‌هاي كميته پيشگيري را به سمت آموزش و آگاهي‌ها در مورد اعتياد دارويي برده شود.

فراشي با اشاره به پايين آمدن زمان دسترسي به مواد مخدر در استان تصريح كرد: چرخه توليد، توزيع و مصرف مواد در استان لرستان بسيار پايين آمده و اين بدين معناست كه بايد با اطلاع‌رساني و پيشگيري به مقابله و درمان اعتياد بپردازيم.

وي تأكيد كرد: اكثر كودكان معتاد ماحصل زندگي پس از طلاق والدين آنهاست كه عدم مهارت‌هاي درست زندگي كردن و فرزندپروري به اين مسئله دامن مي‌زند و كميته فرهنگي و پيشگيري از اعتياد استان ضمن برنامه‌هاي فرهنگي و آموزشي در مناطق آلوده بايد به اين مهم توجه ويژه داشته باشد.

همچنين همايون عمودي‌زاده مديركل بهزيستي استان و رييس كميته فرهنگي و پيشگيري استان در اين جلسه گفت: راه‌هاي مقابله‌اي با اعتياد سال‌هاست كه جواب‌دهنده مبارزه با مواد مخدر و اعتياد نيست و ثابت شده كه بايد ظرفيت‌ها را به سمت پيشگيري ببريم.

وي بيان داشت: آسيب‌هاي اجتماعي و در رأس آن اعتياد در عصر ما به يك چالش تبديل شده است كه حل آن بايد از طريق برنامه‌هاي مدون و هدف دار صورت بگيرد و مي‌طلبد كه دستگاه‌ها برنامه‌هاي پيشگيري از اين آسيب‌ها را به كميته فرهنگي و پيشگيري ارائه دهند تا مسير مبارزه با آن هموارتر شود.

عمودي‌زاده در ادامه، آگاهي، آموزش و مشاوره را سه اصول مهم پيشگيري تلقي كرد و بيان داشت: آموزش، اطلاع‌رساني و مشاوره به جامعه هدف بايد در برنامه‌هاي اين كميته قرار داده شوند، صدا و سيماي استان نيز مي‌تواند كمك شاياني به تحقق اين برنامه‌ها داشته باشد و با به تصوير كشيدن سبك‌هاي مطلوب زندگي و آموزش دادن آن به خانواده‌ها جامعه را در برابر ناهنجارها آگاه كند.

همچنين فتاح كمري مديركل صدا و سيماي استان در اين جلسه، ضمن ارائه گزارش عملكرد صدا و سيماي استان در خصوص ساخت و توليد برنامه‌هاي پيشگيري از اعتياد عنوان كرد: صدا و سيما با تمام مشغله كاري خود اطلاع‌رساني و آگاه كردن مردم را رسالت خود مي‌داند و در همين راستا صدا و سيماي مركز استان در سال گذشته 66 ساعت از برنامه‌هاي خود را به مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده است كه با توجه به حساسيت موضوع بايد برنامه‌ها را بيشتر به سمت اين معضل ببريم.

وي گفت: بايد حداقل هفته‌اي يكبار برنامه‌هايي با موضوع اعتياد ساخته شوند و از كارشناسان اين حوزه بيشتر استفاده كرد./ز
برچسب ها: کودکان ، معتاد ، طلاق ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار