بازهم كلاهبرداران اينترنتي با ترفندي تكراري 19 ميليون ريال وجه نقد را از حساب يكي از شهروندان به سرقت بردند .

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، نيمه هاي ارديبهشت ماه سال جاري ماموران انتظامي كلانتري 11 شهرستان چابهار سيستان و بلوچستان با مراجعه يكي از شهروندان اين شهرستان و اعلام شكايت وي از يك كلاهبرداري به صورت كارت به كارت مطلع شدند .
 
اين گزارش حاكي است ، كلاهبرداران حرفه اي با استفاده از ترفندي قديمي و با ارسال پيامكي مبني بر اينكه شمادر قرعه کشي بزرک طرح هزاران لبخند زمستاني برنده جايزه 2 ميليون تومان کمک هزينه سفر زيارتي شده ايد مالباخته را براي دريافت وجه اعلامي به پاي عابر بانك كشانده و با دريافت شماره كارت و رمز اول و دوم كارت وي از حساب بانكي وي مبلغ 19 ميليون ريال سرقت كرده اند .
 
سرهنگ محسن عطار رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان با اعلام اين خبر گفت : با ارجاع پرونده اين كلاهبرداري به دايره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي شهرستان چابهار و با اقدامات اطلاعاتي و فني پليس مشخص شد مبلغ مذكور به حساب خانمي در شهر تهران واريز شده است .
 
وي افزود : در بررسي ها و تحقيقات بيشتر ماموران پليس آگاهي مشخص شد دارنده حساب چند سالي است كه در مهاباد استان آذربايجان غربي در زندان به سر مي برد .
 
اين مسئول انتظامي در ادامه خاطر نشان كرد : تحقيقات بيشتر در خصوص اين پرونده كلاهبرداري براي دستگيري متهمان و برگرداندن اموال مسروقه در حال انجام است .
يك نمونه از متن هايي ارسالي كلاهبرداران :
 
با عرض سلام مشترك محترم همراه اول؛ به خاطر پرداخت به موقع قبض تلفن همراه خود از طرف شركت توسعه ارتباطات همراه اول، برنده مبالغي بصورت وجه نقد شده ايد لذا جهت دريافت وجه نقدي، اطلاعات كارت خود را به شماره تلفن همراه مورد نظر ارسال نماييد.
 
سرهنگ عطار در پايان بار ديگر به شهروندان و هم استاني هاي عزيز در خصوص اين كلاهبرداري ها هشدار داد و گفت : توصيه هاي اين پليس مبني براينکه در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند، را جدي بگيرند.
و هميشه به ياد داشته باشيد هيچ بانك يا نهاد دولتي، اطلاعات محرمانه حساب شما را به صورت تلفني و يا با پيامك از شما درخواست نمي كند، در صورت برخورد با چنين مواردي از ارسال اطلاعات خودداري و مراتب را به مسئولان بانك اطلاع دهيد .
 
وي افزود : شهروندان به هيچ وجه رمز هاي عبور خود را در اختيار ديگران قرار ندهند و پيامك هايي كه از طريق شماره تلفن هاي معمولي همراه اول و ايرانسل براي مشتريان ارسال مي شود، فاقد اعتبار بوده و نوعي كلاهبرداري است .
 
رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان در ادامه بيان داشت ، شهروندان براي انتقال پول به كارتشان نياز نيست به هيچ وجه به بخش انتقال وجه وارد شوند و براي بررسي حساب بانكي خود فقط از طريق درخواست موجودي اقدام كنند .
 
اين مسئول انتظامي افزود : شهروندان هشيار باشند اگر شخصي به صورت تلفني با شما تماس گرفت و قصد معامله داشت و براي واريز كردن پول به حساب شما از شما در خواست مي كند اين كار را از طريق عابر بانك و با تغيير منوي خودپرداز به انگليسي انجام دهيد اين فرد يقينا كلاهبردار است و قصد سرقت از حساب بانكي شما را دارد . /ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار