به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مسعود دشوارگر افزود: برای اجراي قانون ساماندهي مبادلات مرزي مقرر شد تمام متقاضيان دريافت كارت الكترونيكي مرزنشيني با مراجعه به دفاتر پيشخوان محل سكونت خود نسبت به ارائه درخواست برای صدور كارت الكترونيك اقدام كنند.
وي تصریح کرد: اين كارت هاي الكترونيكي جايگزين دفترچه هاي كاغذي مبادلات مرزي مي شود و تجميع اطلاعات مرزنشينان ، امكان تبادل سريع اطلاعات و تصميم گيري بهينه در خصوص مبادلات مرزنشينان ، كالاهاي قابل ورود ، نظارت بهتر بر عملكرد تعاوني هاي مرزي از اهداف و نتايج طرح است.
دشوارگر به مزيت هاي اين كارت اشاره كرد و افزود: هر مرزنشين مي تواند يكسري كالاهايي كه مشخص شده است را در مقابل صادرات كالا ، وارد کند.
معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان گفت: اين اقلام شامل معافيت عوارض واردات كالاهاي مورد مصرف مرزنشينان بوده و با تامين امنيت و نياز مرزنشينان از ورود هر گونه كالاهاي غير مجاز جلوگيري می کند.
وی تصریح کرد: اين كارت به عنوان كارت هويتي مرزنشين بوده و براي سرپرست خانوارصادر مي شود./س