قم/علی غم تحریمهای اقتصادی؛

صادرات استان قم 15درصد افزایش داشته است

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: علیرغم همه تهدیدات و تحریمهای اقتصادی، در سال 91 ارزش صادرات استان قم به ميزان 191 ميليون دلار بوده كه نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است و همچنين در سال گذشته 93.3 هزارتن كالا به بازارهاي هدف صادر گرديده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، محرابی با اشاره به رونق فزاینده صادرات در سال گذشته  و برنامه ریزی های انجام شده، فضای صادراتی ایجاد شده را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سال 91  هفتاد نوع كالا از توليدات مختلف استان به 46 كشور دنيا صادرگرديده است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قم، آموزش و ترویج فرهنگ صادراتی را درجهت توسعه تجارت خارجی استان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی استان تولیداتی با کیفیت و شرایط مناسبی نیز برای صادرات محصولات خود دارند اما با سازو کارهای صادراتی آشنایی ندارند.
وی 10 كالاي اول صادراتی استان، مواد پلاستيكي، كفش ماشيني، غلات (حجيم شده)، محصولات فرهنگي، محصولات شيميايي، ماشين آلات و وسايل مكانيكي، آلومينيوم، چسب ها، الياف سنتتيك، وسايل نقليه و اجزاء و قطعات آن بیان کردند که به ده كشور اول بازار هدف استان از جمله عراق،افغانستان،قزاقستان، ازبكستان، تركيه، آذربايجان، امارات متحده عربي، تركمنستان، تاجيكستان، گرجستان با ارز آوری مطلوب صادرشدند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.