وام قرض الحسنه یکی از پردرخواست ترین تسهیلات بانکی است. بانک های کشور موظف هستند بخشی از منابعشان را هر سال به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اختصاص دهند.

به گزارش نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  وام قرض الحسنه یکی از پردرخواست ترین تسهیلات بانکی است. بانک های کشور موظف هستند بخشی از منابعشان را هر سال به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اختصاص دهند. در طول سال های اخیر تقاضا برای دریافت انواع این تسهیلات زیاد شده و در چهار ماهه پایان سال منابع بانک ها ته می کشد.

 عمده متقاضیان این وام از قشرهای فقیر و متوسط جامعه یا جوانان دم بخت هستند و دولت سعی می کند از بخش های مختلف اعتبار لازم را فراهم کند اما وام قرض الحسنه چیست. چند نوع وام قرض الحسنه وجود دارد و با چه شرایطی می توان از این تسهیلات استفاده کرد.

اینها سوالاتی است که در گزارش امروز می خواهیم به آن جواب دهیم. اما قبل از پرداختن به این سوال ها دو خبر مهم در حوزه وام های قرض الحسنه را تحلیل می کنیم. خبر اول مربوط به تجمیع صندوق های قرض الحسنه است و خبر دوم افزایش سقف پرداخت وام قرض الحسنه.

تجمیع صندوق های قرض الحسنه در بانک ها خیلی از کسانی را که به این صندوق ها برای دریافت وام دل بسته بودند نگران کرده است. آنها مدت ها برای دریافت یک وام قرض الحسنه در نوبت بوده اند و حالا با اعلام این خبر باید از اول همه مراحل را طی کنند.

همه راه های دریافت وام قرض الحسنه

معنای تجمیع صندوق های قرض الحسنه برای ما

همه صندوق های قرض الحسنه که بیش از یک شعبه دارند تا یکشنبه آینده فرصت دارند تا در یک بانک قرض الحسنه تجمیع و سهامدار شوند. در غیر اینصورت از فعالیت آنها جلوگیری می شود و مسئولیت مشکلات بعدی برعهده هیات مدیره این صندوق ها خواهد بود. این برای کسانی که با هزار امید و آرزو درخواست وام به این صندوق ها داده اند و ماه هاست که در نوبت هستند چه معنی دارد.

 آیا باید شانسشان را در جایی دیگر امتحان کنند یا اینکه همچنان منتظر بمانند. هر چند بانک مرکزی و خود این صندوق ها قول داده اند که پس از ادغام در بانک های قرض الحسنه اولویت هایی برای این دسته افراد در نظر می گیرند اما پیشنهاد ما این است که اگر پولی به عنوان سپرده یا باز کردن حساب در این صندوق ها دارید آن را برداشت کنید و برای دریافت وام قرض الحسنه به یکی از بانک های قرض الحسنه بروید.

 قبل از اینکه بخواهید این کار را انجام دهید مطمئن شوید صندوق مورد نظر شما بیش از یک شعبه دارد چون براساس قانون صندوق های تک شعبه ای مشکل مجوز ندارند و می توانند همچنان به کارشان ادامه دهند.



افزایش سقف وام قرض الحسنه

خبر مهم دیگر اینکه روز گذشته شورای پول و اعتبار تصویب کرد از این پس سقف پرداخت وام های قرض الحسنه 15 میلیون تومان باشد. تا قبل از این هیچ بانکی حتی با وجود در اختیار داشتن منابع کافی نمی توانست بیشتر از 10 میلیون تومان وام قرض الحسنه بدهد. با افزایش سقف مشکل دو گروه حل می شود گروه اول متقاضیان وام کارآفرینی و خود اشتغالی هستند و گروه دوم کسانی که با معرفی سپرده گذاران قرض الحسنه به بانک ها معرفی می شدند. شورای پول و اعتبار هر چند سقف وام قرض الحسنه را از 10 به 15 میلیون تومان افزایش داده اما در این مصوبه تاکید کرده بانک ها برای پرداخت این وام فقط یک نفر ضامن از متقاضی درخواست کنند که این هم یک اقدام مثبت تلقی می شود.

 شاید برخی ها اعتراض کنند که بانک ها با توجه به کمبود منابع نمی توانند بیش از 5 تا 10 میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت کنند پس این مصوبه چه تاثیری می تواند داشته باشد. در ادامه این گزارش راه های دریافت وام های قرض الحسنه بالای 10 میلیون تومان را هم معرفی خواهیم کرد.



وام قرض الحسنه چیست؟

تسهیلات قرض الحسنه مشخصا به وام هایی گفته می شود که بانک ها با صندوق های مالی بدون دریافت سود به متقاضیان پرداخت می کنند و آن را در اقساط بلند مدت دریافت می کنند.

مهمترین ویژگی این تسهیلات نداشتن سود و قسطی بودن آن است و همین ویژگی باعث شده متقاضیان دریافت آن روز به روز افزایش پیدا کنند. وام ازدواج، وام اشتغال، وام های ضروری و ... در زمره این تسهیلات هستند اما شرایط و مدارک لازم برای دریافت هر کدام از این نوع وام ها فرق می کند.



تسهیلات از محل حساب جاری پس انداز

در قالب طرحی که از سوی بانک قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) به اجرا در آمده اشخاص حقیقی و حقوقی با باز کردن حساب های ویژه می توانند از این بانک تا سقف 15 میلیون تومان برای نزدیکان یا کارکنان خود تسهیلات قرض الحسنه بگیرند. بر این اساس آنها می توانند با سپرده گذاری حداقل 50 میلیون تومان در این بانک و با گذشت شش ماه به میزان سپرده خود افرادی را برای دریافت تسهیلات معرفی کنند.

مثلا شرکتی با باز کردن یک حساب 100 میلیون تومانی می تواند 15 نفر از کارکنانش را به این بانک معرفی کند که هر کدام تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. افزایش سقف تسهیلات این گروه را بیشتر از دیگر متقاضیان خوشحال می کند و مهمترین روش دریافت تسهیلات قرض الحسنه با رقم بالا هم همین است.

شرایط لازم: متقاضیان دریافت وام قرض الحسنه از این روش، باید از طرف صاحب حساب ویژه به بانک معرفی شوند. 50 درصد تسهیلات از محل حساب و 50 درصد هم از طریق بانک تامین می شود. آنها فقط کافی است مدارکشان کامل باشدو از سوی صاحب حساب تایید شوند. در این صورت نیازی به معرفی ضامن ندارند.



تسهیلات ازدواج، اشتغال و ...

دسته دوم وام های قرض الحسنه نیازهای قشر جوان را بیشتر پوشش می دهد. شناخته شده ترین آن وام ازدواج است. وام اشتغال هم شرایطی مشابه دارد. منابع بانکی برای پرداخت این تسهیلات در سال گذشته ته کشید اما پرداخت آن مجددا شروع شده است. این وام ها با کارمزد چهار درصد و در اقساط بلند مدت پرداخت می شود. مبلغ آن در حال حاضر سه میلیون تومان است و فعلا هم خبری از افزایش نیست.

شرایط لازم: برای دریافت وام ازدواج، داشتن شرایط عمومی و ارائه مدارک مربوط به ثبت ازدواج کافی است. البته قبل از آن باید از طریق سامانه ثبت نام ازدواج بانک مرکزی ثبت نام کنید و منتظر معرفی شعبه بانک مورد نظرتان باشید. معرفی یک ضامن معتبر برای هر یک از زوجین هم الزامی است. برای دریافت وام اشتغال هم باید علاوه بر مدارک معتبر شناسایی خلاصه ای از طرح مورد نظرتان را ارائه دهید. قبل از اقدام از طریق سامانه مخصوص ثبت کنید و در صورت تایید و معرفی بانک یک نفر ضامن معتبر معرفی کنید.



قرض الحسنه ضروری

وام قرض الحسنه ضروری در اعتبارات بانک ها هر سال ردیف جداگانه دارد. خیلی ها فکر می کنند منظور از این تسهیلات همان وام های خرید لوازم خانگی یا خودرو است. برای دریافت این وام شما باید به بانک مراجعه کنید. یکی از نهادها از جمله استانداردی، شورای شهر، کمیته امداد باید به شما معرفی نامه داده باشند. در این صورت درخواست شما ثبت می شود. مبلغ این وام بین یک تا سه میلیون تومان است. در همه بانک های دولتی و خصوصی هم قابل پرداخت است.

شرایط لازم: اگر به بانکی برای دریافت این وام مراجعه کردید و از شما خواستند اول سپرده گذاری کنید می توانید شکایت کنید. در صورتی که از طرف یک نهاد به بانک معرفی شده باشید حتی اگر در آن بانک حساب هم نداشته باشید باید این تسهیلات در قالب قرض الحسنه و در اقساط بلندمدت به شما پرداخت شود. مدارک شناسایی معتبر به همراه معرفی نامه و معرفی یک نفر ضامن کارهایی است که باید انجام دهید.



دریافت وام از صندوق ها و بانک های قرض الحسنه

در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) و رسالت برای پرداخت این تسهیلات راه اندازی شده اند. متقاضیان می توانند با مراجعه به شعبه های این دو بانک خصوصا بانک رسالت درخواست دریافت یکی از انواع قرض الحسنه عادی یا ویژه را ثبت کنند. وام گیرندگان از این بانک ها علاوه بر اصل سالیانه دو درصد به عنوان کارمزد پرداخت خواهند کرد.

شرایط لازم: دفترچه حساب پس انداز (با میانگین مانده حساب مناسب)، تکمیل فرم تقاضا. اصل و کپی صفحه اول شناسنامه وام گیرنده و ضامنین. اصل و کپی کارت ملی. ضامن یا ضامنین مورد تایید شعبه و اصل و کپی فیش حقوقی یا سنوات شغلی وام گیرنده یا ضامنین، مدارک و شرایطی است که باید برای دریافت این وام ارائه دهید.



صندوق های تک شعبه

تقریبا در هر محله ای صندوق هایی به عنوان قرض الحسنه فعالیت می کنند. اگر این صندوق ها فقط یک شعبه داشته باشند می توانند تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کنند. شما نباید برای دریافت این تسهیلات سپرده گذاری کنید اما معمولا مبلغی بین 250 تا 500 هزار تومان از متقاضی به مدت سه ماه دریافت می شود. میزان تسهیلات پرداختی هم بستگی به نر مسئولین صندوق دارد اما معمولا یک تا سه میلیون تومان است.

شرایط لازم: معرفی نامه از طرف معتمدین یا امام جماعت محله، ارائه مدارک شناسایی معتبر و معرفی یک ضامن معتبر از متقاضیان دریافت وام از این صندوق ها درخواست می شود.
برچسب ها: بازار ، استخدام ، بانک ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۲۳:۳۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام دنبال ضامن هستم واسه وام ازدواج هر کسی تونست کمک کنه هم سفته و هم چک واسه ضامنت میدم مبلغ ۳۰ تومن هم بهش به عنوان شیرینی هدیه میکنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۱۴ ۲۰ دی ۱۳۹۹
من نیا زمند وام ۲۰ میلیونم به م بدهی دارم میخوان ندارم بدم ِلطفا برسین به دادمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
ما فقیر بیچارها خیلی بدبخت هستیم بخدا من الان یک سال بیکارم هرجا میرم برای وام یطوری برخورد میکنن که ادم خجالت میکشه میاد بیرون یا چند ضامن از ادم میخوان فقط خدایا خودت کمکم کن طورا به همین شب عزیز اربعین من که دیگه دارم جلو زن بچه هام خجالت میکشم
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۲۰:۱۲ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام ایا میشه دوتا وام ۱۵ میلیونی یکی برا همسرم ویکی براخودم بردارم واسه خرید خونه الان ۱۳سال مستاجریم
Iran (Islamic Republic of)
حمید جمشید نوساران
۰۸:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
درخواست وام15میلیون تومانی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا زمین رو
۰۸:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
معدل حساب پس انداز من جهت وام چقد می باشد
Iran (Islamic Republic of)
حسین سجادی
۱۷:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
با سلام لطفا به من جواب بدید
من از پست بانک ملغ۴۰میلیون وام گرفتم و سپرده گذاشته بودم ایا این وام هم شامل تعویق میباشد اقساط هم ماهیانه هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فروغ
۱۴:۲۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
من سال ۹۰ عقد کردم خودم وام ازدواج گرفتم ولی شوهرم ضامن نداشت نتونست بگیره الان اگه اقدام کنیم میشه به نرخ وام امسال وام ازدواج بگیریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
وام دویست هزاریم میشه گرفت؟برا سفر مشهد
Iran (Islamic Republic of)
مریم شکوهی وند
۱۴:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام یه وام فوری دو میلیون خیلی ضروریه ولی گردش حساب تو این بانک نداشتم اگه میشه مساعدت کنین
Nigeria
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۹ تير ۱۳۹۷
چطوری میتونیم وام بگیریم شرایطش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
کاش شرایط پرداخت وام برای ما بیچاره ها کمی راحت تر میشد
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
چطوری میشه وام گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Nigeria
austine barry
۰۱:۰۸ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
عجب
United Arab Emirates
rakprestito@gmail.com
۱۸:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
سلام
آیا شما به وام ارزان و مقرون به صرفه نیاز دارید؟ اگر بله با ما تماس بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
سيامند
۰۲:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
بله چقدر است
Iran (Islamic Republic of)
فروغ
۱۴:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
تا سقف چقدر هست
Italy
ناشناس
۰۳:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
ما که ضامن ندارین چطوری می تونیم وام بگیریم؟؟؟؟؟
Nigeria
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
مگه قرار نبود نرخ بهره های بانکی کاهش یابد؟
Italy
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۲ دی ۱۳۹۶
خیلی عالی بود تشکر
Germany
حسین
۱۳:۴۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
خداوکیلی من که دیگه خسته شدم انقدردنبال وام دویدم موفق نشد م .
Italy
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
اگر سه میلیون بزاریم بعدچند ماه وچقد بهت وام میدن لطفا بهم بگید
Italy
ناشناس
۰۲:۰۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
ممنون از اطلاعاتتون
Nigeria
austine barry
۱۵:۵۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
آیا شما در مورد گرفتن وام فکر می کنید؟ آیا برای کمک به کسب و کار خود نیاز به وام اضطراری دارید؟ آیا شما آن را دارید؟ در صورت تمایل می توانید از وام های شخصی، وام های بانکی و وام های شخصی، وام های بانکی وام های بانکی، وام های بانکی و یا وام های بانکی را به ترتیب 2٪ از درآمد تان تهیه کنید. با ما تماس بگیرید
Italy
albaker
۱۴:۱۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
ممنون
Nigeria
M rs Queence
۰۳:۴۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
ممنون
Nigeria
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
عالی
Nigeria
micaela
۱۱:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
سلام،
اباتشکررر
Nigeria
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
آیا برای وام گرفتن از وام اضطراری نیاز دارید؟
Nigeria
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
چجوری میشه گرفت؟
Nigeria
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
اگر سه میلیون بزاریم بعدچند ماه وچقد بهت وام میدن لطفا بهم بگید
Nigeria
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
اگر سه میلیون بزاریم بعدچند ماه وچقد بهت وام میدن لطفا بهم بگید
Nigeria
maria delgado
۲۰:۲۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
سلام،
این برای اطلاع عموم مردم است که خانم MARIA FERNANDA DELGADO، وام دهندگان وام خصوصی خصوصی، یک فرصت اقتصادی برای همه کسانی که نیازمند کمک مالی هستند، افتتاح کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
اگه کسی فوت کنه تکلیف قسط بانکی چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
علیپور
۱۱:۳۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
اگر وامش بیمه شده باشه،مانده یاقساطش بخشیده میشه
Germany
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
کو وام؟؟؟
Nigeria
fedrick power
۲۳:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
سلام من به خاطر یک ملیون داره ابروم میره هر هر دری میزنم جور نمیشه اگر جای من بودی چه کار می کردید
Nigeria
ناشناس
۰۱:۴۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۷:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام میخواستم بدونم من که 7ساله 50میلیون در بانک ملت پس انداز کرده ام ایا از روی اون بهم 50میلیون وام میدن لطفا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
بینوا
۲۳:۳۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
مررررسی
Nigeria
امیر
۲۳:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
چه جوری میشه وام گرفت لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۳:۰۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
ده در صد از بودجه وام به مردم فقیر میدن نود در صدشو قشر پولدار جامعه میگیرن.ایران بر عکسه.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۳:۰۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
ده در صد از بودجه وام به مردم فقیر میدن نود در صدشو قشر پولدار جامعه میگیرن.ایران بر عکسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
منم برای چند تا از لوازم مغازه رفتم وام بگیرم گفتن باید حساب داشته باشی و حسابت تو سه ماه بالای دو تومن کار کنه من که کاری ندارم
Pakistan
مهدی
۰۸:۳۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
سلام من 19سالمه میخوام وام بگیرم مغازه بزنم پدرم فوت کرده 1ساله خرج رو دوش منه رفتم بانک یا میگه باید سپرده کنی اونم مبلغ زیاد با این شرایطی که ارین من چیکار باید بکنم خواهش میکنم یه کاری بکنید برا جوونا این نامردیه خدا ازتون نگزره
Nigeria
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۵ تير ۱۳۹۶
تشکر یعنی می تونیم از این طریق وام دریافت کنیم
France
tony water
۱۲:۳۸ ۱۹ تير ۱۳۹۶
من خودم برا 10 میلیون 3 ماه دارم میرم و میام اخرش هم بی نتیجه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۲۱ ۰۳ تير ۱۳۹۶
اصلا هرکی بااین شرایط وام میخوادبده یعنی خودشومسخره کرده .
Russian Federation
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۱ تير ۱۳۹۶
مابرای گرفتن یک تومن وام پدرمون رادر آوردن نه۱۵میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۱ تير ۱۳۹۶
دلتون خوشه من برای پونصد هزار تومن وام برای ازمایشای مادرم صدجا بانک رفتم میگن ضامن بیارخب پونصد هزارتومن چیه اخه
United States of America
هیچکس
۰۸:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
چرا بانک ها سود میگیرن و بعد اسمشو بهره میگذارن
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۴:۰۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
من برای دریافت 20ملیون وام از بانک رسالت حدود 126 ملیون چک و کسر از حقوق دادم !
حساب کردم سودش حدود 20% میشه!!!!!
پیشنهاد میدم 18درصد از یجای دیگه بگیرید
حداقل شخصیتتون حفظ میشه!!!!!
United States of America
مهدی
۱۰:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
سلام.من به یک وام یک تا دو ملیونی نیاز دارم و پدرم هم میتونه ضامنم بشه .الان باید کجا برم .چی کنم.ممنون میشم پاسخ بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
من دو مرحله ٥م و١٠م تو موسسه ثامن گذاشتم نود درصدشو گرفتم،واسه خودم قسط درست آروم آروم پس دادم،١٧ درصد سود وام بودو١٤ درصد اونا بهم سود سپرده دادن،خدارو شکر اوضام بهتر شد،شاید بگین پول از کجا؟پنج میلیون کار کردم،ده میلیونم برا یه هفته دستم اومد امانتی بود ده درصد از خودم گذاشتم،دنبالش برین خدا کمکتون میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۴:۲۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
ازدواج کردن تو این مملکت که نه کاری هست نه درآمدی نه پول بزرگترین اشتباهه من بیستو هفت سالمه یک ساله نامزدم اگه تا عید امسال پونزده میلیون پول برا جهیزیه و پول پیش خونه جور نکنم باید بریم محضر برا طلاق
یک ساله دنبال وام بودم که نتونستم بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۵
اینا نود درصد وام کشور رو میدن به پنجاه نفر بعد به مردم عادی که میرسه از هر کدوم ده تا ضامن میخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
خدایی این وام خونگی ها خیلی بهتر از این وام بانکی ها ان.ملت زندگیشونو با این واما می چرخونن من خرج تحصیلمو از همین واما جور کردم ولی قسطاش هم خیلی بهم فشار آورد.
.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
خدایی یه نفرم راضی نیستا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۵
نه وام میخوام نه هم دنبال ضامن میرم اخه ده ملیون پوله که بخاطر اون به صد نفر دهن وا کنین اصلا وام دردسره چون بعدازاین که گرفتن خرج گازو برق تلفنو نمیدانم خرج خونه این ورو انور بعد شم میبینی فقط دفترچه وام موند .اگه با ده ملیون تونستین کاری بکنین به منم بگین منم بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
من یک میلیون تومن وام میخواستم من رو به غلط کردن انداختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۵
اخه کدوم صاحب کار یا رئیس شرکت میاد 50 ملیون پولشو میخوابونه تو بانک تا به زیر دستش وام بدن این دیگه مسخره ترین چیزی که شنیدم اینایی که من دیدم و میشناسم حتی پول خود کارکنان یا کارگرشون رو نمیدن چه برسه به این از خود گذشتگی‌ها من خودم مسکن مهر ثبت نام کردم الان 5 ساله تحویل نمیدن پولم خوابیده اونجا هر بارم میرم افزایش قیمت داره و پول میخوان دیگه پولی برام نمونده تمام امیدم واسه خونه دار شدن همین بود یه دختر هفت ساله دارم و الان باید قید این مسکن مهر رو بزنم فقط یه توصیه به جوانها دارم ازدواج نکنید تا فقط خودتون بدبختی بکشید و شاهد بدبختی بچتون نباشید چون خیلی سخته شرمنده زن و بچه بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
دم سایتتون گرم، هرچی هیچ جا پیدا نمیشه اینجا راحت پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
من هیچ کدوم از این شرایط رو ندارم چيکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
واسه وام اشتغال سه میلیون؟مرگ من 3 میلیون؟!خدایی دمتون گرم الان همه کسایی که این وامو گرفتن یکی یه شرکت چندملیتی تاسیس کردن!البته با همین سه میلیون!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
دوستان من قصد وام گرفتن داشتم ولی با این کامنت هایی که گذاشتید کلا ناامید شدم بابا وام نخواستیم واسه خودشون
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
سلام
والا با این کامنت هایی که گذاشتن ادم از زندگی کردن خسته میشه
با این شرایطی که گذاشتن واسه وام گرفتن فقط پولدار هارو پولدار تر و فقیر هارو بدبختر میکنن
واقعا من یه جون 19 ساله که واسه 1000 تومن دارم از جونمم مایه میزارم از بس جوشکاری کردم و پول نداشتم وسایل ایمنی بخرم یکی از چشام ضعیف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
خیلی زحمت میکشید خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
این چ وام دادنیه،من دارم درس میخونم ب زور چیزی میتونم بخرم ی وام نیست بگیرم راحت باشه،ده تومن ک واسه دولت پول خردس،بد بخت ما جوونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۲ تير ۱۳۹۵
سلام. وام اکثرا برای کارمندان دولت هست. .چون وام بخوای باید گواهی کسر حقوق. ضامن کارمند. فیش حقوق و......داشته باشی .پس من که یه راننده بینواهستم خیلی هم گرفتارم.شمارو به خدا چکار کنم........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۰ تير ۱۳۹۵
دادش ما که پولمان گذاشتیم تو یک صندوق قرض الحسنه تک شعبه .تا یک وام قرض الحسنه بگیریم الان یک سال دنبال اصل پولمونیم با شکایت وباطل کردن تمر هنوز هم نتونستیم نقد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۸ تير ۱۳۹۵
سلام.پول لازم بودیم تویه بانک قرض الحسنه6تومن به مدت 3ماه خوابوندیم بعدسه ماه6تومن وام میدن بازپرداختش17ماهه.3تا هم ضامن میخوان یکی که توشعبه حساب داشته باشه وپشت چک وصفته روامضا کنه یکی هم چک بده البته حسابش باید فعال باشه صفته هم باید بدی,بابدبختی خلاصه درست شد.گفتم بگم ازهیچی بهتره شاید کمکی بشه به کسایی که دنبال وامن راهشوبلدنیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۵ تير ۱۳۹۵
با این وامهای کلانی که میدین نمیدونم چیکار کنم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۲ تير ۱۳۹۵
گرفتن وامهای 2الی3 میلیونی خیلی خیلی خیلی سخته !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
جوانی ما رفت و هیچی نفهمیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
اگه وام گرفتن به این اسونی بود که الان هم خونه داشتیم هم پس انداز هم زمین هم ماشین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
خداوکیلی من که دیگه. خسته شدم انقدردنبال وام دویدم موفق نشد م .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
..... محضه چرا باید پول مردم 8 الی 12 ماه در بانک باشه و با سود پول مردم مخارج خودشون را در بیارند بعد با شرایط وام سخت بخواند با منت به مردم وام 2 درصد بدند
اگه به فکر مردم هستید با همین شرایط سخت ضامنین و شرایط شغلی که می خواهید، همون اول وام نمیدید چرا پول های مردم را میگیرید و انباشته می کنید و با سرمایه گذاری سود میکنید قسمتی از همون سود هم خرج خود و اضافه کردن شعب و قسمتی دیگه هم وام میدید؟
کی به فکر مردمه فساد پخش شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
انگار پدران ما برای بدست آوردن این خاک خون ندادن که ما سهمی نداریمو همه ی پول،درآمدو زمینهای کشور مال مسعولینه.واقعا سهم ما
ضعیفها از این کشور چیه. آیا تا ابد حمالی البته خودمو میگم به کسی بر نخوره
من جوانی پیر هستم از این نظر که 10 ساله که هیچ امیدی به زندگی ندارم چون دیگه به آرزوهام نمیرسم حداقل در کشور خودم
چندتا شغل رو یاد گرفتم اما وام و سرمایه جور نشد 33سالم و 17ساله ازدواج کردم اما آرزوی مستقل بودنه خودمو خانوممو باید به گور ببرم چون از 13 سالگیم دارم خرج خواهرو برادرای یتیممو میدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من یکساله که ازدواج کردم بخدا از استرس و بی پولی دارم دق میکنم تو رو خدا به داده ما برسید چه گناهی کردیم که فقیر دنیا امدیم بخدا هیچ کس و ندارم کمکم کنه الان موندم برای پول پیش خونه و وسایل خونه اگه کسی میتونه من و کمک کنه یا راهنمایی کنه ممنون میشم یه عمر دعاش میکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من یکساله که ازدواج کردم بخدا از استرس و بی پولی دارم دق میکنم تو رو خدا به داده ما برسید چه گناهی کردیم که فقیر دنیا امدیم بخدا هیچ کس و ندارم کمکم کنه الان موندم برای پول پیش خونه و وسایل خونه اگه کسی میتونه من و کمک کنه یا راهنمایی کنه ممنون میشم یه عمر دعاش میکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من یکساله که ازدواج کردم بخدا از استرس و بی پولی دارم دق میکنم تو رو خدا به داده ما برسید چه گناهی کردیم که فقیر دنیا امدیم بخدا هیچ کس و ندارم کمکم کنه الان موندم برای پول پیش خونه و وسایل خونه اگه کسی میتونه من و کمک کنه یا راهنمایی کنه ممنون میشم یه عمر دعاش میکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من یکساله که ازدواج کردم بخدا از استرس و بی پولی دارم دق میکنم تو رو خدا به داده ما برسید چه گناهی کردیم که فقیر دنیا امدیم بخدا هیچ کس و ندارم کمکم کنه الان موندم برای پول پیش خونه و وسایل خونه اگه کسی میتونه من و کمک کنه یا راهنمایی کنه ممنون میشم یه عمر دعاش میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من یکساله که ازدواج کردم بخدا از استرس و بی پولی دارم دق میکنم تو رو خدا به داده ما برسید چه گناهی کردیم که فقیر دنیا امدیم بخدا هیچ کس و ندارم کمکم کنه الان موندم برای پول پیش خونه و وسایل خونه اگه کسی میتونه من و کمک کنه یا راهنمایی کنه ممنون میشم یه عمر دعاش میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
سلام میخاستم در مورد وام پنج میلیونی که قرار بودبه زنان خاندار بدن بدونم. اصلا از کجا باید اطلاعات بدست بیارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
اگر سه میلیون بزاریم بعدچند ماه وچقد بهت وام میدن لطفا بهم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۴
همگی دوستان و بزرگوارانی که نظر و دل نوشته داشتند و اینجا بیان کردند سلام.
من یک کارمند بانک دولتی هستم.به همه شما عزیزان حق میدم اینقدر دلاتون پر باشه و گلایه مند باشید.رام چیزیه که برای حل مشکلات افراد در یه مقطع خاص گرفتنش اهمیت داره و معمولا موقعیه که دست انسان خالیه و به قول شما دوستان اگه یه نفر خودش پول داشته باشه دیگه چه کاریه که سپرده گذاری کنه و چندماه صبر کنه و وام بگیره . حق با شماست اما این یه جنبه قضیه است و از دید شما که بیرون بانکها هستید کاملا درسته. اما بیاید اینطرف داستان و خودتون رو جای بانکها بذارید. بانک برای اعطای وام نیاز به منابع مالی داره و این منابع باید از یه جایی تامین بشه تا دست بانک برای پرداخت به متقاضیان باز باشه این منابع رو یا باید دولت تامین کنه(که معمولا نمیکنه) ویا مردم و بخش غیر دولتی بنابراین فرایند اعطای وام یک چرخه است که عدهای باید سپرده گذاری کنند تا بشه به متقاضیان در صف پرداخت انجام داد. اما خیلی خوبه یه روزی بیاد که بانک اینقدر خود کفا شده باشه که بلافاصله به هر درخواستی جواب مثبت بده.در مورد ضامن هم طبیعیه اینقدر وامهای بانکها معوق میشه که بانک مجبور به سخت گیری در گرفتن ضمانت باشه تا اطمینان از بازپرداخت پیدا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۲ دی ۱۳۹۴
سلااام؛ بخدا خیلی ظلم میکنید در حق کسانی که پارتی ندارند، تو این دورو زمونه تا پارتی نداشته باشی کارت راه نمیوفته؛ به نظر شما وام برا چه کسانیه؟ برا کسانیه که احتیاج دارند ، اوناایم که احتیاج دارن اینقد شرایط میزارن که از وام گرفتن پشیمون بشن به بخدااااا این خیییلیییی بی انصافیه در حق بدبخت بیچاره ها ولسلام و علیکم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۲ دی ۱۳۹۴
با سلام...
من انتظامات یه موسسه هستم.برای دریافت وام ده میلیون تومانی به بانک اقتصاد نوین مراجعه کردم
منی که فیش حقوقی ندارم بدم به بانک تکلیفم چیه
چیکار کنم.تازه ازدواج کردم،خیلی ام به این وام احتياج دارم،چون پشتوانه ای ندارم.
خواهش میکنم انقد سخت نگیرید...
با تشکر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۱ دی ۱۳۹۴
سما که می خواین وام بدین می گین 50 ملیون سپرده بزارین.من 50داشته باشم چرا وام 15ملیونی بگیرم.اگه کسی هم بذاره چرا باید امتیازشو به من بده .تو دنیائی که پدر به پسر وپسر به پدر رحم نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۴
با سلام : لطفا شرایط وام های قرض الحسنه که سپرده گذاری کم لازم دارند رو هم اعلام کنید
مثلا وام 3 میلیونی یا 5 میلیونی چه مقدار زمان لازم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۴
بخدا لنگ ۱تومن وامم آبروم داره میره حالا پارتی از کجا بیارم که به من معرفی نامه بده گناه ما که پارتیمون خداست چیه آخه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
من دوسال عقدكردم بهم وام ندادن كه ازدواج كنم رفتم دادخاست طلاق دادم تاجندروز ديكه ازهم جداميشيم طلاق ميدم بهتره كسي. ازدواج نكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۴
مرده ايم ما جوانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۴
خیلی جالبه کسی ک محتاج وام 5میلیونی یا دومیلیونه سپرده چند میلیونی باید بذاره و بعد اگر این شد و اون شد اوکی بشه بعد از چند ماه
خب اگر اون چند میلیونو داشت چ نیاز بود ب وام؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
باز میگن ازدواج کنین و بچه بیارین !! باشه جون خودتون...
خیلی نامردیه در حق جوونا...
ان شالله خدا یه روزی جوابشونو بده...
Spain
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
أخه این چ وضیعتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۰ تير ۱۳۹۴
من 31 سالمه،3 ساله دنبال کارم،یا باید پارتی باشه یا سابقه،اومدم تو سایت برا وام که خودم یه کاری بکنم،اما افسوس.دیگه افسردگی گرفتم،لیسانس عمرآن دارم،کارم شده صبح تا شب، شبم تا نیمه شب جلوی تلوزیون نشستن
Iran (Islamic Republic of)
ندرری
۰۹:۱۰ ۲۰ تير ۱۳۹۴
لنگ سه ملیون پولم فردا باید بدهیم رو پس بدم.با یک و نیم حقوق و یک و چهارصد قسط من چطوری بدهیام رو بدم.رفتم بانک میگم قرض الحسنه میخوام میگه سه ماخ دیگه .وقتی اشمش قرض الحسنه است باید کمکی هم بکنید و زودتر وام بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۱۰ تير ۱۳۹۴
روزی باید جوابگوی مردم باشند من خودم برا 10 میلیون 3 ماه دارم میرم و میام اخرش هم بی نتیجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
فقط خدا
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۲:۲۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
من دختری 27سالمه پنج ساله نامزدم به خاطر مسکن نمیتونم برم سر خونه زندکیم همینطور نامزد موندم فک کنم تا اخر. عمرم نتونم زندگی تشکیل بدم اگه وام قرض الحسنه میدادند مشکلم حل میشد حیف که نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
aa
۱۳:۱۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
با این وام دادنشون
بهتره بگم با این وام ندادنشون
۱۲
آخرین اخبار