تشديد تدابير امنيتي در فرانسه در پی تهديدات القاعده

فرانسه به سبب نگرانی از تهدیدات القاعده تدابیر امنیتی را در داخل و خارج تشدید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزیر دفاع فرانسه از تشدید تدابیر امنیتی در کشورش به سبب تهدیدات شبکه القاعده در شمال و غرب آفریقا علیه این کشور خبر داد.

وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد هرگونه تهدیدات این شبکه را باید جدی گرفت.

وی افزود رسانه ها به سلاح هایی تبدیل شده اند که رهبران القاعده در شمال و غرب آفریقا از آن برای ایجاد نگرانی و رعب و وحشت استفاده می کنند.

به گفته وی وزارت دفاع فرانسه در اماکن حضور نیروهای این کشور در خارج از کشور نیز هوشیار خواهد بود.

در همین حال نضال حماده نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد فرانسه با توجه به روابط سابق خود با شبکه القاعده، اکنون بهای اشتباهات گذشته خود را می پردازد.

وی که در گفتگویی با روسیا الیوم سخن می گفت افزود: فرانسه اکنون هزینه اشتباهات خود در منطقه را می پردازد.

فرانسه از دهه هشتاد قرن گذشته و در زمان جنگ افغانستان در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق با شبکه القاعده در ارتباط بود و نظریه پردازان و اعضای القاعده به پاریس می آینده و تحت حمایت دولت فرانسه به جهاد در افغانستان دعوت می کردند.

وی افزود: فرانسه پس از سال دو هزار و به طور دقیق تر پس از دو هزار و پنج بار دیگر روابط خود را با القاعده در لبنان و علیه سوریه از سر گرفت و این روابط برای مدتی متوقف شده بود تا این که بار دیگر در لیبی و سوریه از سر گرفته شد و فرانسه از القاعده در لیبی حمایت کرد و آنها را به سوریه اعزام کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار