اجرای طرح پلت فرم مشترک، راهگشای صنعت خودرو

دبیر انجمن مراکز تحقیق و توسعه صنعت، معدن و تجارت نبود پلت فرم مشترک و نقشه راه برای تولید خودروهای ملی را دو مشکل اصلی صنعت خودروسازی کشور دانست:اجرای طرح پلت فرم مشترک، راه نجات این صنعت در کشور است.

حمیدرضا طاهباز توکلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: صنعت خودروسازی ایران با چالش اصلی  نبود پلت فرم مشترک  مواجه است و اگر این طرح به اجرا در آید با کاهش هزینه ها، بسیاری از مشکلات این صنعت برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: پلت فرم مشترک به این معنی است که قطعات داخلی خودرو همچون گیربکس که به چشم خریدار دیده نمی شود در چند محصول به طور مشترک تولید شده و مورد استفاده قرار گیرد.

توکلی با اشاره به اینکه در دنیا از این روش برای کاهش هزینه ها استفاده می شود، گفت: هم اکنون50 درصد از قطعات محصولات بنز، فورد و تویوتا، مشترک است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تعیین نقشه راه برای توسعه این صنعت تصریح کرد:برخی از خودروسازان در مقاطعی از زمان، مراکز تحقیق و توسعه را راه‌اندازی کرده و با بهره‌گیری از آن در کنار نیروی انسانی متخصص، خودروهای مناسبی را روانه بازار کردند./س

برچسب ها: پلت فرم ، صنعت ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار