لرستان/

دولت آینده باید وضعیت اقتصادی را سامان بخشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت آینده باید به وضعیت اقتصادی توجه ویژه‌ای کند و وضعیت اقتصادی را سامان بخشد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محسن رضایی شامگاه سه‌شنبه در دانشگاه آیت‌الله بروجردی بروجرد گفت: کشور ما امروز در شرایط حساسی قرار دارد و مخصوصاً اینکه در عرصه اقتصادی شاهد مشکلات زیادی هستیم.

وی بیان کرد: از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروز، بیکاری در بین جوانان است و کالاهای چینی فراوان در کشور سبب شده تا تولیدکنندگان در زمینه تولید دچار مشکل شوند.

رضایی با بیان اینکه تحریم‌های خارجی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی است و سوء مدیریت باعث شده است که مشکلات فراوانی پیش آید، ادامه داد: مرور مشکلات و مسائلی که در گذشته اتفاق افتاده است، مشکلی را حل نمی‌کند و تنها اشکال‌تراشی را به دنبال دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ مشکلات فراوانی وجود دارد و در این زمینه شاهد نوعی خودزنی هستیم که باید تلاش کنیم تا برای حل مشکلات در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور تورم بالا و ارزش پولی پائین است و این امر باعث فشار اقتصادی و به وجود آمدن مشکلاتی شده است.

رضایی با اشاره به اینکه بیکاری یکی از مشکلات امروز کشور ما است، ادامه داد: بسیاری از جوانان بیکار دارای مدارک بالای تحصیلی هستند و این امر باعث شده است که فشارهای زیادی از نظر اقتصادی وارد شود.

رضایی با بیان اینکه در دولت‌های آینده باید به اقتصاد و فرهنگ توجه خاصی شود که رونق گرفتن اقتصاد از مهم‌ترین این عوامل هستند، ابراز داشت: سرنوشت کشور باید به دست کسانی داده شود که در این زمینه تخصص دارند تا مسائل و مشکلات مردم حل شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به خدمات دولت‌های گذشته از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز گفت: ما نمی‌گوییم دولت‌های قبل به مردم خدمت نکرده‌اند؛ آنها خدمات خوبی را ارائه داده‌اند، اما در کنار آن ضعف‌هایی هم داشته‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه راه ما ادامه خدمات خوب دولت‌های گذشته است و باید سعی کنیم، نقاط ضعف را دور کنیم، گفت: باید دولتی روی کار آید که بتواند مشکلات اقتصادی را حل کند و مسائل فرهنگی را گسترش دهد.

وی بیان کرد: مشکلات مردم با سر دادن شعار حل نمی‌شود و باید به فکر راهکارهایی بود تا از این مشکلات کاسته شود.

وی بیان داشت: باید برای جوانان و نوجوانان عرصه و میدان را باز کرده و به آنها فرصت‌هایی را در زمینه‌های مختلف بدهیم تا شاهد پیشرفت‌های زیادی در همه زمینه‌های باشیم و مشکلات کاهش یابند.

رضایی یادآور شد: مردم شهرستان بروجرد در همه عرصه‌ها حضور گسترده‌ داشته‌اند و این شهر، شهر علمای بزرگی همچون آیت‌الله بروجردی است که این عالم بزرگ در شرایط سخت اداره حوزه علمیه را برعهده گرفت و توانست با موفقیت این نهضت را به یک انقلاب بزرگ تبدیل کند.

رضایی در ادامه به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: گرانی‌ها باعث شده تا فشار زندگی بر مردم چند برابر شود؛ در حالی که باید این مشکلات با وجود منابع عظیم و خدادادی در این کشور وجود نداشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: دولتی موفق است که در دوران بحران و مشکلات بتواند مدیریت درستی داشته و مشکلات مردم را حل کند و اگر دولت نتواند در زمان بحران مشکلات را حل کند، پیامدهای آن چند برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها تنها 30 درصد از مشکلات اقتصادی کشور را دربرمی‌گیرد، افزود: 70 درصد مشکلات مربوط به ضعف مدیریت در کشور است که باعث شده تا مردم امروز با مشکلاتی از جمله مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه شوند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پایان بیان کرد: اگر سال گذشته درست در همین موقع سال با 15 هزار تومان می‌توانستیم خریدی را که امروز با 45 هزار تومان می‌کنیم، انجام دهیم، امسال مقدور نیست و این برای ما یک خطر است و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود./ج1

برچسب ها: نظام ، مصلحت ، اقتصاد ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.