فارس/

کتاب زیباشهر فارس منتشر شد

کتاب زیباشهر فارس با بررسی جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی شهرستان جهرم منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، علی اطهری نویسنده این کتاب گفت: کتاب زیبا شهر فارس توسط نشر بونیز انتشارات سپید برگ در یک هزار و 500 نسخه به چاپ رسیده است.

وی اضافه کرد: سالها به جمع‌آوري تصاویر و اطاعات این اماکن و جاذبه های طبیعی و تاریخی جهرم اقدام کرده ام و در یک مجموعه كتاب به رشته تحریر در آوردم تا اهالی جهرم بتوانند این جاذبه های توریستی را بهتر بشناسند.

اطهری درباره اهداف چاپ این کتاب بیان کرد: این کتاب با هدف شناخت و معرفی جاذبه گردشگری جهرم نوشته شده زیرا اغلب مردم، جهرم را با خرما و مرکبات می شناسند و شاید در نگاه اول جاذبه های بسیار این شهرستان به چشم نیاید به همین خاطر انتشار این کتاب می تواند پتانسیل بسیار این شهرستان در زمینه طبیعت زیبا و مناطق دیدنی جهرم بیان کند.

این استاد دانشگاه نحوه جمع آوری عکس ها و اطلاعات این کتاب را از طریق بازدیدهای میدانی و مشاهده مستقیم، مصاحبه با افراد و بررسی منابع و کتابهای موجود بیان کرد.

اطهری در خصوص جزئیات این کتاب گفت: ابتدا در این کتاب مشخصات کلی جهرم مورد بررسی قرار گرفته، در فصل دوم به بررسی جاذبه های طبیعی شهرستان یعنی منابع آب، پوشش گیاهی، زندگی جانوری، کوه ها، دره ها و تنگ ها، چشمه ها و غارها، گنبدهای نمکی همچنین پدیده های دیگری پرداخته ایم و در آخر در فصل سوم به آثار تاریخی فرهنگی جهرم پرداخته شده و در این بخش برخی جاذبه های مذهبی این شهرستان نیز اشاره شده، البته تعدد جاذبه های مذهبی جهرم به حدی است که نیاز به کتابی جداگانه دارد.

وی اضافه کرد: در این کتاب علاوه بر موضوعات فوق، به وجه تسمیه آنها همچنین داستانها، افسانه ها و اشعاری که در این مکان ها وجود دارد توجه شده و برخی خاطرات مراحل تحقیق و بازدید های میدانی نیز آورده شده است.

کتاب زیباشهر فارس با عنوان بررسی جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی شهرستان جهرم شامل 3 فصل کلیات، منابع آب جهرم و آثار تاریخی جهرم همراه با یک پیشگفتار درباره علت چاپ این کتاب در 722 صفحه منتشر شده است./س

برچسب ها: زیباشهر ، فارس ، جهرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.